Pravi vozniški navdušenci lahko z novo možnostjo ST Track paketom za najnovejšo generacijo športne kombilimuzine zmogljivost svojega Focusa ST na dirkališču dvignejo na še višjo raven.

 
Tovarniški paket ST Track paket, ki so ga razvili v oddelku Ford Performance in temeljito preizkusili na Fordovih poligonih in sloviti stezi Nordschleife nemškega dirkališča Nürburgring, je zaradi optimizacije teže in voznikovega angažmaja na voljo izključno za petvratno različico kombilimuzine s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
 
Novi paket ST Track paket dopolnjuje pospešek od 0 do 100 km/h v 5,7 sekunde in najvišjo hitrost 250 km/h, ki ju zagotavlja 2,3-litrski bencinski motor Ford EcoBoost z 209 kW (280 KM),1 in omogoča vozniku, da z nastavljivim sistemom vzmetenja KW Automotive z vzmetmi tipa ‘coilover’, ki deluje usklajeno z aluminijastimi platišči z zmanjšano maso, natančno prilagodi odzivnost za vožnjo na dirkališču.
 
Poleg tega paket ST Track poveča zavorno zmogljivost s 363-mm sprednjimi zavornimi diski in zavornimi čeljusti Brembo. Posebna specifikacija pnevmatik prav tako pomaga optimizirati oprijem za vrhunsko odzivnost.
 
“Naš novi ST Track paket združuje vrhunske tehnične komponente, s katerimi se lahko navdušenci s to športno kombilimuzino odpravijo na vožnjo po dirkališču,” je povedal Stefan Muenzinger, vodja Ford Performance Evropa. “Nastavljivo vzmetenje, ogromne zavore in oprijemljive pnevmatike pomagajo optimizirati zmogljivost, nadzor nad karoserijo in vzdržljivost na progi za največjo zabavo – in to je bistvo tega avtomobila.”
 
Zmogljivost in nadzor za vožnjo na dirkališču
 
Sistem vzmetenja z vzmetmi tipa ‘coilover’ v paketu ST Track, ki ga je Ford razvil v sodelovanju s strokovnjaki za avtomobilski šport KW Automotive, ima ohišja blažilnikov iz nerjavečega jekla, blažilniki pa omogočajo 12-stopenjsko nastavitev odziva pri hodu navzgor in 16-stopenjsko nastavitev odboja (ang. rebound). Ta načina nastavitve rednim udeležencem ‘dnevov na dirkališču’ omogočata, da natančno prilagodijo odzivnost vzmetenja svojega Focusa ST in celo prilagodijo delovanje svojim najljubšim dirkališčem.
 
Blažilniki sodelujejo s prašno lakiranimi vzmetmi, ki so v primerjavi s standardnim Focusom ST do 50 odstotkov bolj toge in za 10 mm znižajo višino dna vozila – to pa pomeni nižje težišče in pomaga zmanjšati nagibanje karoserije za hitrejše spremembe smeri. Vozniki lahko vzmetenje nastavijo tako, da je dno vozila nižje še za 15 mm, če to dovoljuje lokalna zakonodaja.
 
48,3 cm (19'') platišča iz lahke zlitine so izdelana s potisnim oblikovanjem (ang. flow forming) s postopkom, ki zgošča aluminijevo zlitino, da ohrani natezno trdnost in poveča odpornost proti udarcem, hkrati pa porabi manj materiala za lažjo zlitino. Rezultat so platišča, ki so za 10 odstotkov lažja od standardnih in lahko hitreje spreminjajo navpično smer, kar izboljša stik in oprijem pnevmatike za optimalno pospeševanje, zaviranje in zavijanje. Platišča dopolnjujejo po meri izdelane pnevmatike Pirelli P Zero Corsa z optimiziranim oprijemom, ki zagotavljajo brezkompromisne zmogljivosti na dirkališču in suhi cesti.
 
Izboljšana je tudi zavorna zmogljivost. Premer sprednjih kolutov je za 10 odstotkov večji od premera standardnih 330-milimetrskih, kar v kombinaciji z Brembovimi štiribatnimi fiksnimi zavornimi čeljustmi izboljša oprijem in zagotavlja večjo površino za hitrejše odvajanje toplote, s čimer se zmanjša popuščanje zavor zaradi vročine med daljšimi vožnjami na dirkališču.
 
Ostrejše vodenje in ostrejše oblikovanje
 
Edinstveno oblikovanje zunanjosti, vključeno v paket ST Track, po lanski uvedbi drznejše zunanje oblike za še bolj poudarjen športni značaj Focusa ST poskrbi za še bolj prepoznaven videz.
 
Ekskluzivni elementi različice ST – zadnji spojler, zadnji difuzor in krilca sprednjega odbijača – so ne glede na barvo karoserije lakirani v osupljivi sijajni črni barvi Agate Black. Vsi trije dodatki zagotavljajo pasivne aerodinamične učinke, da optimizirajo pritisk ob podlago in stabilnost.
 
Tudi streha Focusa ST s ST Track paketom, sprednja zgornja maska in pokrovi zunanjih ogledal so lakirani v sijajni črni barvi Agate Black. Podoben učinek črne barve z visokim sijajem imajo tudi platišča iz lahke litine, za katerimi so zavorne čeljusti izrazito rdeče barve.
 
Dodatni ekskluzivni zunanji detajli vključujejo prefinjeno črne obrise logotipov ST namesto standardnega kroma. Focus ST je na voljo v privlačnih barvah karoserije: Race Red, Frozen White, Agate Black, Fantastic Red, Magnetic in za ST ekskluzivna Mean Green.
 
Ford je lani predstavil tudi povsem nove elemente notranjosti Focusa ST, vključno s sedeži Ford Performance, ki so jih razvili v domačem oddelku, vozniki Focusa ST s paketom ST Track jih lahko zdaj v celoti izkoristijo za maksimalno podporo in udobje na dirkališču.
 
Napredne tehnologije v notranjosti vključujejo tudi 33,5 cm (13,2'') sredinski zaslon na dotik z intuitivnim vmesnikom, ki omogoča, da vozniki nikoli niso več kot en ali dva dotika oddaljeni od katere koli želene aplikacije, informacije ali nadzora.
 
2,3-litrski bencinski motor EcoBoost v Focusu ST razvije moč 209 kW (280 KM) pri 5500 vrtljajih v minuti in navor 420 Nm v razponu od 3000 do 4000 vrtljajev v minuti, pomaga pa mu turbopolnilnik z dvojno spiralo s tehnologijo za odpravljanje ‘turbo-luknje’.
 
Zmogljivost povečujejo funkcije, med katerimi sta tudi možnost prestavljanja s polnim plinom (ang. flat-shift), ki med prestavljanjem v višjo prestavo drži odprto dušilno loputo, ko je sklopka izklopljena, in inovativni elektronski diferencial z omejenim zdrsom (eLSD), ki hidravlično aktivira sklopke za prerazporeditev do 100 % razpoložljivega navora na kolo z več oprijema, da prepreči zdrs koles. Sistem, ki deluje hitreje in natančneje kot mehanska zapora diferenciala z omejenim zdrsom, preventivno prilagaja navor na podlagi podatkov iz senzorjev motorja in vozila.
 
Vozniki lahko izkoristijo tudi vozne načine,2 s katerimi lahko prilagodijo lastnosti sistema eLSD, delovanje dušilne lopute, električnega servovolana in elektronskega nadzora stabilnosti (ESC) glede na vozni scenarij. Način Track (dirkališče) omogoča tudi ostrejše odzive in svobodo v sistemu ESC za maksimalne povratne informacije in vključenost voznika.
 
# # #
 
1 Ford Focus ST z 2,3-litrskim motorjem EcoBoost z 280 KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom – homologirani izpusti CO2 180–189 g/km po WLTP in homologirana poraba goriva 7,8–8,3 l/100 km po WLTP.
 
Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so določeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci.
 
2Funkcije za pomoč vozniku dopolnjujejo in ne nadomeščajo voznikove pozornosti, presoje in potrebe po upravljanju vozila.
 
O družbi Ford Motor Company
Ford Motor Company (NYSE: F) je globalno podjetje s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan, ki si prizadeva pomagati graditi boljši svet, v katerem se lahko vsak človek svobodno giblje in uresničuje svoje sanje. Načrt družbe Ford+ za rast in ustvarjanje vrednosti združuje obstoječe prednosti, nove zmožnosti in stalne odnose s strankami, da bi obogatil izkušnje teh strank in poglobil njihovo zvestobo. Ford razvija, proizvaja, trži in servisira celotno linijo povezanih, vse bolj elektrificiranih osebnih in gospodarskih vozil: paleta vključuje Fordove poltovornjake, športne terence, dostavna in osebna vozila ter razkošne modele vozil Lincoln. Ford si prizadeva biti vodilno podjetje na področju elektrifikacije, mobilnostnih rešitev vključno z rešitvami za avtonomno vožnjo in storitev povezljivosti ter zagotavlja finančne storitve prek družbe Ford Motor Credit Company. V družbi Ford je po vsem svetu zaposlenih približno 183.000 ljudi. Za več informacij o Fordu in Fordovih izdelkih ter storitvah družbe Ford Motor Credit Company obiščite spletno stran www.corporate.ford.com.
 
Ford Evropa je odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na 50 posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno 41.000 oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno 55.000 oseb. Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 14 proizvodnih obratov (10 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 4 obrati delujejo v sklopu poslovnih povezav izven skupine). Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta 1911.
 
PR: SUMMIT MOTORS LJUBLJANA