Izzivi, o katerih mora modna industrija razpravljati in biti usklajeni s potrebami in željami potrošnikov
Izzivi, o katerih mora modna industrija razpravljati in biti usklajeni s potrebami in željami potrošnikov
Modna industrija je eno najbolj dinamičnih in vplivnih področij današnjega sveta. Spremembe v modi pogosto odražajo družbene, ekonomske in kulturne trende, hkrati pa oblikujejo naše dojemanje lepote in identitete. Vendar, ko se svet spreminja in razvija, se spreminjajo tudi izzivi, s katerimi se sooča modna industrija.
Eden ključnih izzivov, s katerimi se sooča modna industrija v zadnjem času, je potreba po usklajenosti s potrošniki in njihovimi spreminjajočimi se preferencami. V današnji informacijski dobi so potrošniki vedno bolj ozaveščeni in zahtevni. Od mode iščejo več kot le oblačila – iščejo pristnost, raznolikost, trajnost in reprezentacijo svojih različnih identitet.
Drug izziv, s katerim se sooča moda, je potreba po pogovoru o vprašanjih, ki so pogosto ostala premalo raziskana ali obravnavana. To vključuje teme, kot so različna mnenja, zastopanost različnih telesnih tipov, starostnih in etničnih skupin ter boj proti izkoriščanju delovne sile in negativnim vplivom na okolje.
Vodilni modni iskalnik GLAMI je izvedel raziskavo v 9 evropskih državah, da bi odkril izzive, s katerimi se soočajo potrošniki. Obravnavali smo nekatere od teh izzivov in ponudili odgovore na to, kako lahko modna industrija prilagodi svoje prakse, da bodo bolje ustrezale potrebam in željam potrošnikov. Pri tem se bomo osredotočili na pomen različnih pogledov in predstavljanja raznolikosti v modni industriji.
Izzivi, s katerimi se soočajo potrošniki
Zavedanje telesa presega zgolj fizičnost, združuje individualno razumevanje lastne, edinstvene oblike telesa, velikosti in proporcev ter kako ti dejavniki vplivajo na modne izbire. Ko je GLAMI vprašal, ali imajo ljudje težave pri nakupovanju modnih oblačil, povezanih z njihovo telesno obliko in velikostjo, je 41 % moških odgovorilo, da nimajo težav, medtem ko je le 18 % žensk odgovorilo enako. Ali to pomeni, da so ženske bolj negotove ali da moški niso obremenjeni in se lažje odločajo? Razloge je pretežko poenostaviti, a dejstvo je, da se ženske soočajo z več izzivi. V nadaljevanju pa predstavljamo »prave« izzive, ki pestijo anketirance.
Anketiranci GLAMIjevi raziskavi so kot izziv navedli omejeno razpoložljivost velikosti in pomanjkanje trendovskih modnih kosov v njihovi velikosti. Številne znamke imajo namreč posebne, omejene kolekcije, običajno le v manjših številkah, zato imajo kupci z večjimi (ali bolj realističnimi) konfekcijskimi številkami veliko manjšo izbiro. Potrošniki se soočajo tudi s pomanjkanjem večjega obsega stilskih modnih kosov – največkrat jih trgovine nimajo na voljo v široki paleti velikosti. Po besedah sogovornikov so trgovine, specializirane za oblačila velikih velikosti, stereotipne, da ponujajo dolgočasna, neprivlačna oblačila, ki niso v skladu s trenutnimi modnimi trendi.
Eden od pravih izzivov v svetu maloprodaje je zagotovo neusklajenost velikosti med modnimi znamkami. To neskladje ni povezano samo z razlikami med sistemi velikosti EU, IT ali ZDA, ampak tudi z različnimi velikostmi v cm za vsako velikost, kar je za stranke precej zmedeno. Uvedba standardiziranih velikosti za modne znamke in zagotavljanje natančnih in podrobnih meritev za vsak izdelek bi strankam omogočila, da odpravijo frustracije nedoslednih in neenakomernih praks pri določanju velikosti.
Zagotovo je izziv izbrati izdelek, ki se popolnoma prilega obliki in velikosti postave, a ta nakup v bistvu zahteva natančnejši premislek in globlje razumevanje lastnega telesa, da bi izbrali modni kos, ki se ne le popolnoma prilega, temveč ima tudi funkcionalnost. Anketiranci so kot največji izziv navedli izbiro popolnega para kavbojk (v prvi vrsti za ženske in moške), ki se popolnoma prilegajo vsaki silhueti postave, medtem ko so pri ženskah na drugem mestu kopalke, pri moških pa srajice oz. majice. Moški so nato kot tretjeuvrščeni izziv navedli nakupovanje plaščev in jaken, ženske pa nekoliko pričakovano nakupovanje oblek.
Usklajenost med iskanjem pravega kroja in prakticiranjem mode je glavna vrednota GLAMI, ki se odraža v funkcijah personalizacije, ki posameznikom pomagajo vnaprej določiti, kaj iščejo, na način, ki vzame najmanj časa.
Čas je za spremembe
V obdobju, ko vključevanje telesa pridobiva zagon, je modna industrija na kritični točki, da na novo definira svoje standarde in prakse. Da bi lahko podpirali in spodbujali občutek udobja pri nakupovanju pri ljudeh vseh velikosti in oblik, je mogoče izvesti več sprememb.
Po mnenju sodelujočih v anketi bi si lahko industrija prizadevala predvsem za večjo raznolikost velikosti in dolžin modnih kosov v svojih kolekcijah. Modni izdelki lahko in morajo vključevati majhne, visoke, velike in druge specializirane kategorije ter tako služiti širši bazi strank.
Svetovanje o tem, kako se obleči glede na obliko telesa, je presenetljivo najpogostejši odgovor. Ne le pomanjkanje oblačil, tudi pomanjkanje znanja je lahko razlog za izzive, s katerimi se srečujejo kupci. Z zagotavljanjem virov, kot so vodniki po slogu ali materialih, lahko modne znamke in trgovci svoje stranke izobražujejo o umetnosti oblačenja in tako izboljšajo nakupovalno izkušnjo. Vodniki lahko ponudijo vpogled v izbiro silhuet, vzorcev in tkanin, ki laskajo različnim telesnim tipom, ter posameznikom pomagajo sprejemati samozavestne in premišljene odločitve o nakupu.
GLAMI.si se nenehno trudi najti načine, kako pomagati svojim obiskovalcem, zato je v blogu na GLAMI.si poudaril to temo in ustvaril serijo člankov o tem, kako se obleči glede na postavo. Tako je prejel veliko pozitivnih povratnih informacij in predlogov o tem, česa še želite videti iz modne industrije. Zdi se prav, da posameznikom omogočimo, da sprejmejo svoja telesa in izrazijo svojo edinstveno identiteto skozi modo. Za zagotavljanje znanja in boljše nakupovalne izkušnje za kupce vseh velikosti, je GLAMI.si implementiral več funkcij - na primer GLAMI kviz na domači strani, po katerem se izbira izdelkov samodejno prilagodi vsakemu individualne velikosti, druge izboljšave pa bodo kmalu na voljo.
Prav tako so udeleženci GLAMI-jeve raziskave izrazili željo po predstavitvi različnih telesnih oblik blagovnih znamk, ki nagovarjajo svoje potrošnike. Obstaja želja, da bi v oglasih in na modnih pistah videli ljudi, ki so nam podobni. S sprejemanjem modelov različnih velikosti in oblik lahko industrija razgradi predstavo o idealiziranem telesu in namesto tega slavi edinstvenost vseh posameznikov/kupcev.
Soočanje s temi izzivi ni ključno samo za modno industrijo, ampak tudi za potrošnike, ki želijo podpreti znamke, ki delijo njihove vrednote. Z odprtim dialogom in spremembami v pristopu lahko moda postane relevantnejša in odraža resnične potrebe in želje potrošnikov. To je edini način za ustvarjanje prave povezave med modno industrijo in njenim občinstvom.
O raziskavi
Rezultati raziskave izhajajo iz vprašalnika, ki ga je izpolnilo 634 uporabnikov modne platforme GLAMI.si. V vzorcu je 78 % žensk, 21 % moških, 1 % anketirancev pa se ni opredelil glede spola. Zbiranje podatkov je potekalo v prvih 10 dneh junija 2023.
VIR: Idealia
VIR: Idealia