Brušena plemenita kovina, tridimenzionalna struktura satovja, posodobljena ilustracija konja in subtilnejša zlata barva – to so razlike, ki osvežen Porschejev grb ločijo od predhodnika.

Brušena plemenita kovina, tridimenzionalna struktura satovja, posodobljena ilustracija konja in subtilnejša zlata barva – to so razlike, ki osvežen Porschejev grb ločijo od predhodnika.


Oblikovalci oddelka Style Porsche so skupaj s strokovnjaki za trženje v triletnem procesu skrbno posodobili ikonični logotip.V novi podobi bo svoje mesto na avtomobilih našel konec leta 2023.

»Obletnica 75 let Porscheja je bila priložnost za preoblikovanje te blagovne znamke,« je dejal Michael Mauer, podpredsednik oddelkaStyle Porsche. »V čistejši in sodobnejši izvedbi prefinjeni grb sporoča značaj znamke Porsche. Na novo smo interpretirali zgodovinske značilnosti in jih združili z inovativnimi oblikovalskimi elementi, kot sta struktura satovja in brušena kovina. Rezultat je estetska simbioza zgodovine in prihodnosti znamke.«

Kljub številnim spremembam je Porschejev grb še vedno takoj prepoznaven. To je izredno pomemben vidik, saj gre za eno najbolj znanih blagovnih znamk na svetu. Joachim Paetzel, strokovnjak za barve in okrasne elemente v oddelku Style Porsche, je z ljubeznivo pozornostjo do podrobnosti v triletnem procesu skupaj s kolegi oblikovalci in strokovnjaki za trženje skrbno posodobil kultni logotip.

»Pri takšnem projektu, pri katerem mora ideja dodobra dozoreti, je časovni dejavnik ključnega pomena,« opisuje Paetzel ponavljajoči se postopek oblikovanja grba. »Blagovna znamka se ne oblikuje na pamet v zgolj nekaj dneh. K temu oblikovalskemu procesu se je treba vedno znova vračati, včasih tudi v daljših časovnih presledkih. Šele drugi ali tretji pogled vam lahko razkrije stvari, ki jih želite optimizirati,da bi dosegli harmoničen, naraven učinek. Šele takrat lahko z zadovoljstvom rečete: 'To je točno tako, kot mora biti!'«

Pomembno oblikovalsko vodilo je bilo tudi to, da se natančno ujemata 2D- in 3D-različica grba. Ni dovolj, da je blagovna znamka vidna le v fizični obliki na karoseriji in v notranjosti avtomobila, učinkovita mora biti tudi v komunikacijskih aplikacijah in na prodajnem mestu. Prvi avtomobili bodo s posodobljenim grbom opremljeni konec leta 2023.

»Porschejev grb je nezamenljiv simbol in hkrati osrednji element identitete naše blagovne znamke,« pravi Robert Ader, direktor marketinga v družbi Porsche AG. »Zato je posodobljeni grb priložnost za preoblikovanje podobe naše blagovne znamke. Odslej ga bomo uporabljali bolj ciljno usmerjeno predvsem takrat, ko bo potrebna komunikacija z bolj čustvenimi poudarki. Hkrati bo napis Porsche pridobil še večji pomen.«

Grb je sestavni del znamke Porsche že od leta 1952, posodobljen pa je bil v letih 1954, 1963, 1973, 1994 in 2008. Vsi zgodovinski grbi so še zmeraj na voljo po vsem svetu. V oddelku Porsche Classic skrbijo za zalogo grbov za starodobna vozila, grbi za novejše avtomobile pa so v ponudbi originalnih nadomestnih delov. Nekatere starejše različice grbov so izdelane z zapletenimi postopki na podlagi originalnih risb in z uporabo posebnih orodij. 


Ali ste vedeli…
 
… da konj, ki jena sredi Porschejevega grba, izvira iz pečata Stuttgarta? Ime tega mesta je namreč izpeljano iz besedne zveze vzreja konj (Stutengarten). V kombinaciji z navedbo kraja, v katerem ima svoj sedež, se tako Porsche identificira s svojim poreklom iz nemške pokrajine Švabske.
  
… da so črna in rdeča barva ter stilizirano jelenje rogovje prevzeti iz tradicionalnega grba dežele Württemberg-Hohenzollern?
  
… da soprviznak blagovne znamke Porsche iskali z javnim natečajem? Marca 1951 je zdravnik iz Stuttgarta in zbiralec umetnin OttomarDomnick na nemških umetniških akademijah razpisal natečaj. Ponujena nagrada za izdelavo logotipa je takrat znašala tisoč nemških mark, vendar pa nobeden ob predloženih predlogov ni ustrezal zamislim Porschejevega vodstva.
  
… da je pri oblikovanju grba sodeloval tudi ameriški uvoznik avtomobilov Max Hoffman? O zamisli za logotip se je pogovarjal s Ferryjem Porschejem med njegovim obiskom v ZDA konec leta 1951. Porsche je 27. decembra 1951 zapisal: »Volanski obroč okrašen z napisom Porsche in z grbom Stuttgarta ali s čim podobnim.«
  
… da je prvotni Porschejev grb narisal Franz XaverReimspieß? Ta zelo nadarjeni risar je leta 1936 verjetno oblikoval tudi Volkswagnov logotip. Prvo različico Porschejevega grba je narisal v začetku leta 1952.
  
… da je Porschejev grb kot blagovna znamka zaščiten že od leta 1952 (DE 657728)? Njegova uporaba v komercialne namene je dovoljena le z izrecnim soglasjem družbe Porsche AG.
  
… da so grb na avtomobiledodali šele štiri leta po napisu Porsche? Konec leta 1952 se je logotip prvič pojavil na volanskem obroču, novembra 1954 pa je bil vgrajen v ročaj na pokrovu motorja modela 356 Speedster. Od leta 1959 grbi krasijo tudi sredinske dele platišč športnikov iz Zuffenhausna.
  
… da je bila nova izdaja klasičnega Porschejevega grba podvržena obsežnemu preizkušanju, da bi izpolnila najvišje standarde kakovosti? To je vključevalo tudi testiranje v klimatskem ciklu v Porschejevem razvojnem centru v Weissachu.

VIR: Porsche