Po uspehu v zadnjih dveh letih Evropska agencija za varnost hrane (EFSA) in njeni partnerji v državah članicah EU danes začenjajo tretjo izvedbo kampanje #EUChooseSafeFood.
Po uspehu v zadnjih dveh letih Evropska agencija za varnost hrane (EFSA) in njeni partnerji v državah članicah EU danes začenjajo tretjo izvedbo kampanje #EUChooseSafeFood. Cilj #EUChooseSafeFood je pomagati evropskim državljanom pri sprejemanju ozaveščenih odločitev o izbiri hrane. Leta 2023 bo kampanja večja kot kdaj koli prej in se bo razširila na 16 držav.
Kampanja #EUChooseSafeFood je zasnovana tako, da podpira državljane pri kritičnem razmišljanju o vsakodnevnih odločitvah glede izbire hrane. Potrošnikom nudi praktične in lahko dostopne informacije, od pomoči pri branju oznak na živilih in razumevanju dodatkov do nasvetov o pripravi in shranjevanju hrane. Kampanja zajema številne teme, povezane s hrano, letos pa se bo osredotočila na nasvete, ki jih lahko potrošniki upoštevajo, da bi doma zagotovili dobro živilsko higieno, se seznanili o tem, kako zmanjšati zavrženo hrano, in o tem, kaj se po vsej EU počne za reševanje bolezni, ki se nanašajo na hrano.
„EFSA sodeluje z nacionalnimi organi za varnost hrane in znanstveniki iz vse Evrope, da bi zagotovila varno, zdravo in trajnostno hrano. Kampanja #EUChooseSafeFood vzpostavlja povezavo med znanostjo o varnosti hrane in hrano, ki konča na naših krožnikih, s tem pa potrošnikom omogoča, da se odločijo za dobro hrano in ustvarijo boljše razumevanje hrane za vse. Zelo sem vesel, ko vidim, da se kampanja vse bolj krepi in da se je letos za sodelovanje prijavilo več nacionalnih partnerjev kot kadar koli prej,“ je dejal izvršni direktor agencije EFSA Bernhard Url.
Kampanja je namenjena predvsem evropskim državljanom, starim med 25 in 45 let, s poudarkom na mladih starših in ljudeh, ki jih zanimata varnost hrane in znanost. Poudarja vlogo evropskih znanstvenikov, ki sodelujejo pri zaščiti potrošnikov pred tveganji, povezanimi s hrano.
Vplivajmo!
V prvih dveh letih kampanje je #EUChooseSafeFood pozitivno vplivala na ozaveščenost potrošnikov in razumevanje varnosti hrane v EU. Delež tistih, ki so bili izpostavljeni sporočilom kampanje, ki so se spomnili, da odločitve o varnosti hrane temeljijo na znanosti, je z 2 od 10 v letu 2021 narasel na 4 od 10 leta 2022. Med tistimi, ki so prišli v stik s kampanjo, se je prav tako izboljšala raven zaupanja v sistem EU za varnost hrane: 70 % državljanov je leta 2022 poročalo, da zaupajo EU in nacionalnim vladam, ko gre za varnost hrane, kar je 10-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2021.
Kako sodelovati?
Začetek kampanje #EUChooseSafeFood predstavlja izhodišče za pobude, ki se bodo začele izvajati na ravni EU in na nacionalni ravni v 16 državah po vsej Evropi. V prihajajočih tednih in mesecih bodo vlade in organi za varnost hrane po vsej EU začeli ciljno usmerjene dejavnosti in dogodke za njihovo nacionalno občinstvo pod okriljem #EUChooseSafeFood.
Tiste, ki želijo izkazati podporo kampanji, se spodbuja, da obiščejo spletno mesto #EUChooseSafeFood [INSERT LINK], ki vsebuje veliko informacij, prevedenih v vse uradne jezike EU, o različnih temah o varnosti hrane. S spletnega mesta lahko prenesete tudi zbirko orodij za vodenje kampanje, ki vključuje vizualne elemente, kratke filmčke in objave v družabnih omrežjih v različnih jezikih, ki jih lahko delite na svojih kanalih.
O kampanji
16 držav, ki sodelujejo v #EUChooseSafeFood 2023, so: Avstrija, Belgija, Bolgarija, Hrvaška, Ciper, Češka, Grčija, Irska, Italija, Latvija, Poljska, Portugalska, Romunija, Slovaška, Slovenija in Severna Makedonija.
Za več informacij obiščite: https://campaigns.efsa.europa.eu/EUChooseSafeFood
O agenciji EFSA
Evropska agencija za varnost hrane (EFSA) je agencija Evropske unije, ki je bila leta 2002 vzpostavljena kot nepristranski vir znanstvenega svetovanja odgovornih za obvladovanje tveganj in za komuniciranje o tveganjih, povezanih s prehranjevalno verigo. Sodeluje z deležniki za spodbujanje skladnosti znanstvenega svetovanja EU in zagotavlja znanstveno podlago za zakone in predpise za zaščito evropskih potrošnikov pred tveganji, povezanimi s hrano – „od vil do vilic“.
VIR: EFSA: