Politični dogovor med Evropskim parlamentom in Svetom EU bo omogočil, da se bo s povečanjem deleža obnovljivih in nizkoogljičnih goriv zmanjšal ogljični odtis pomorskega sektorja v EU.

Datum objave:
24. marec 2023

Avtor:
Polona Bahun

Avtor fotografij:
Pixabay
Politični dogovor med Evropskim parlamentom in Svetom EU bo omogočil, da se bo s povečanjem deleža obnovljivih in nizkoogljičnih goriv zmanjšal ogljični odtis pomorskega sektorja v EU.

Glavni cilj pobude FuelEU za pomorstvo, ki je ključni del svežnja EU Pripravljeni na 55, je povečati povpraševanje po obnovljivih in nizkoogljičnih gorivih in njihovo dosledno uporabo ter zmanjšati emisije iz pomorskega sektorja, hkrati pa zagotoviti nemoteno delovanje pomorskega prometa in preprečiti izkrivljanja na notranjem trgu. Namen predloga je pomorski promet usmeriti v doseganje podnebnih ciljev EU za leti 2030 in 2050, poleg tega pa bi moral imeti ključno vlogo pri uresničevanju evropskih podnebnih pravil.

Besedilo začasnega dogovora ohranja osrednje vidike predloga Evropske komisije, sozakonodajalca pa sta uvedla nekatere spremembe. Uvaja se časovno omejene izjeme za posebno obravnavo najbolj oddaljenih regij, majhnih otokov in območij, ki so gospodarsko močno odvisni od svoje povezljivosti. Uvajajo se faktorji zmanjšanja za ladje, kategorizirane za plovbo v ledu, in ladje, ki plujejo v ledenih razmerah. Določila sta višje cilje zmanjšanja intenzivnosti toplogrednih plinov iz porabljene energije na krovu ladij od 1. januarja 2035 in uvedla ukrepe za spodbujanje uporabe goriv iz obnovljivih virov nebiološkega izvora. Spreminjajo se zahteve za oskrbo z električno energijo z obale in določbe v zvezi z brezemisijskimi tehnologijami na podlagi osnovnega načela, da bi moral biti sistem skladen z uredbo o infrastrukturi za alternativna goriva. Sprejela sta izključitev fosilnih goriv iz postopka certificiranja, ko gre za certificiranje goriv, pa tudi izboljšanje ustreznih določb, da bo postopek ustreznejši za prihodnost. Spreminjajo se določbe o prihodkih, ki izhajajo iz kazni v okviru uredbe o FuelEU, in njihovi dodelitvi projektom za podporo razogljičenju pomorskega sektorja z okrepljenim mehanizmom preglednosti. Poleg tega podrobneje opredeljujeta obveznosti Evropske komisije za spremljanje izvajanja uredbe v ustreznem poročilu in klavzuli o pregledu.

Začasni politični dogovor morata zdaj sozakonodajalca odobriti še formalno.

VIR: Naš Stik