Med letošnjimi tremi finalisti izbora Tovarna leta, ki so ga že šesto leto zapored organizirali pri časniku Finance, sta bili kar dve podjetji z območja, ki ga pokriva naš časopis.
Med letošnjimi tremi finalisti izbora Tovarna leta, ki so ga že šesto leto zapored organizirali pri časniku Finance, sta bili kar dve podjetji z območja, ki ga pokriva naš časopis. Poleg podjetja Trimo iz Trebnjega je bil v finalu izbora za najboljše slovensko proizvodno podjetje leta 2023 tudi novomeški proizvajalec rolet, žaluzij in drugih senčil z že skoraj polstoletno tradicijo, podjetje Roletarstvo Medle.
NENEHNA RAST
Začetki podjetja segajo že v leto 1976, ko je Alojz Medle, oče današnjega direktorja Roberta Medleta, začel servisno dejavnost montaže in popravila rolet. Danes je v Roletarstvu Medle nekaj manj kot 200 zaposlenih, njihova povprečna mesečna bruto plača se je s 1.794 evrov v letu 2019 do lani dvignila na 2.259 evrov. Prihodke so v zadnjih štirih letih s 24,6 milijona evrov v letu 2019 povečali na 42 milijonov evrov v letu 2022, čisti poslovni izid leta pa več kot podvojili. Leta 2019 je namreč čisti dobiček znašal dva milijona evrov, leta 2022 pa že skoraj pet milijonov. Precej so povečali tudi dodano vrednost na zaposlenega. Leta 2019 je znašala 48.836 evrov, leta 2022 pa že 75.829 evrov.
»Letošnje leto smo začeli odlično, še bolje od lanskega, v nadaljevanju pa se je prodaja precej obrnila navzdol, zato bomo to leto končali zelo podobno kot lansko, mogoče s kakšnim odstotkom več prometa,« pravi direktor Robert Medle. Prihodnje leto pa bo, kot dodaja, zanimivo. »Gotovo ne bomo presegli letošnjih rezultatov, ker se trg zelo pospešeno ohlaja, finančne razmere pa zaostrujejo – denar postaja dražji, zmanjšuje se kreditna sposobnost prebivalstva,« pojasnjuje.
MILIJON V DIGITALIZACIJO
Odločitev za digitalizacijo, ki pomeni predvsem avtomatizacijo operacij, ki jih človek običajno opravlja ročno, ter samodejen prenos podatkov in informacij v elektronski obliki, je bila za Roletarstvo Medle, kot pravijo, neizogibna. Digitalno poslovanje, ki vključuje tudi zagotavljanje storitev ali izdelkov strankam takoj, ne glede na čas ali kraj, kjer so, so že pred časom sprejeli kot nujno za izboljšanje konkurenčnosti, povečanje učinkovitosti proizvodnje in nasploh za učinkovitejše, trajnostno in okolju prijazno poslovanje. »Z digitalizacijo se ukvarjamo že dlje časa, več pa zadnja tri leta. Ocenjujem, da smo v zadnjih treh letih vanjo vložili okoli milijon evrov,« pravi Medle. Rezultat intenzivne digitalizacije in naložb v tehnološke posodobitve pa je, kot pravi, vsaj 30 odstotkov večja produktivnost in zmanjšan odpad materiala za več kot 25 odstotkov.
Ena izmed ključnih koristi digitalizacije je bila optimizacija proizvodnih in poslovnih procesov, ki je privedla do povečanja učinkovitosti poslovanja podjetja. Digitalizacija ima ključno vlogo pri tem, saj omogoča nenehno spremljanje produktivnosti, analize in optimizacijo proizvodnih procesov. Z elektronskim zapisom naročil in proizvodnim informacijskim sistemom je bilo zagotovljeno nadzorovanje proizvodnje in njeno nenehno prilagajanje glede na trenutne potrebe. Proizvodni procesi se izvajajo samodejno, podatki pa se nemoteno prenašajo po mreži in s črtnimi kodami, kar vodi k boljšemu izkoriščanju materiala.
Z izjemno sledljivostjo v postopku izdelave, ki jo dosežejo s kodo QR, ki jo vključijo na vsak končni izdelek, lahko hitro pridobijo vse podatke o naročilu, izvajanju operacij in uporabljenem materialu. To jim pomaga pri reševanju morebitnih težav po prodaji in izboljšuje njihovo storitev strankam.
Poleg vseh koristi digitalizacija v podjetju spodbuja tudi energetsko učinkovitost in okoljsko odgovornost, kar prispeva k razvoju okolju prijaznih praks in ustvarjanju dolgoročno konkurenčnih poslovnih modelov. Prav tako omogoča izmenjavo dobrih praks z drugimi podjetji, spodbuja povezovanje, izboljšuje ugled in standarde v slovenskem industrijskem sektorju. »Digitalizacija pa je proces, ki nima konca, zato tu še vedno delamo in načrtujemo korake za prihodnost,« pravi Medle.
NA ENEM MESTU, PRI ENEM MOJSTRU
Poslanstvo podjetja je, da skušajo zadovoljiti vse potrebe individualnih strank pri dobavi in vgradnji oken ter senčenju steklenih površin pa tudi podjetij pri dobavi senčil, oken ali sestavnih delov za lastno izdelavo in nadaljnjo prodajo. S programom senčil in proizvodnjo oken, katerih izdelava in vgradnja se prilagodita želenemu senčilu, ki ga lahko stranka izbere takoj ob naročilu ali pa za kasnejšo vgradnjo, strankam ponujajo celovito rešitev na enem mestu. Roletarstvo Medle to izpričuje tudi z geslom »Od oken do senčil, vse na enem mestu, vse pri enem mojstru«, s katerim podjetje nastopa na trgu.
Končne proizvode prodajajo po široko razvejani veleprodajni mreži v Sloveniji in tujini. V razstavno-prodajnih salonih v Novem mestu, Ljubljani, na Jesenicah, na Hrvaškem in v Avstriji so predvsem končnim kupcem na voljo vsi izdelki iz njihovega proizvodnega programa, ki jih izdelujejo po merah in zahtevah kupcev, kupci pa si lahko ogledajo tudi načine montaže in možne kombinacije senčil in komarnikov. Poleg prodaje končnih izdelkov imajo tudi veleprodajo in izvažajo sestavne dele za senčila, med katerimi jih je veliko iz njihovega lastnega proizvodnega programa, kot so to tudi aluminijaste roletne lamele in PVC-lamele.
»Uradno izvozimo 40 odstotkov, vendar izvažamo tudi posredno s kupci, ki so izvozniki, tako da ocenjujemo, da okoli 65 odstotkov naših proizvodov konča na tujih trgih,« pravi Robert Medle in dodaja, da so njihovi pomembnejši izvozni trgi Avstrija, Nemčija in Švica ter Hrvaška in drugi trgi nekdanje Jugoslavije.
Članek je bil objavljen v novembrski tiskani številki Dolenjskega lista
Mojca Leskovšek Svete
VIR: lokalno.si