Izbor Oglaševalca leta 2022 bo tudi letos potekal v treh krogih. V teku je prvi krog izbora Oglaševalca leta 2022 – Nominacija.

Vsak član SOZ s plačano članarino za leto 2022 lahko predlaga eno podjetje, za katerega meni, da je v preteklem letu  z izvirnostjo in inovativnostjo nastopa na trgu na svojevrsten način zaznamovalo 2022 v komunikacijskem smislu. Pri tem upoštevajo tudi kriterije in priporočila, kot jih opredeljuje Način izbora Oglaševalca leta 2022.  

Kaj odlikuje Oglaševalca leta?

Oglaševalec leta je tradicionalna letna stanovska nagrada SOZ za izvirnost in inovativnost nastopa podjetja na trgu, ki je na svojevrsten način zaznamovalo preteklo leto  v komunikacijskem smislu. Nagrado lahko prejme tudi podjetje za odličnost v daljšem časovnem obdobju, ki pa se je odražala in pomembno zaznamovala tudi preteklo leto.

Podrobnejša izhodišča / kriterije določa Način izbora Oglaševalca leta 2022, ki ga je na predlog Slovenskega združenja oglaševalcev potrdil Upravni odbor SOZ.  Zavezuje tako člane SOZ kot Komisijo, da pri glasovanju sledijo zlasti naslednjim izhodiščem:

  • konsistentnost in kreativnost komunikacijskih sporočil, ki se odražata v celostni komunikacijski odličnosti, zlasti tudi v luči izhodišč v naslednjih treh alinejah;
  • jasno zastavljena komunikacijska strategija, ki odraža poslovno in marketinško strategijo podjetja ter izpostavlja ključne vrednosti / vrednote blagovne znamke / znamk;
  • povezovanje komunikacijske strategije z aktivnostmi portfelja blagovnih znamk s katerimi oglaševalec vstopa na domač in tuje trge;
  • jasno izražene vrednosti / vrednote blagovne znamke / blagovnih znamk v komunikaciji izdelkov, storitev, aktivnosti ali projektov oglaševalca za različne ciljne segmente potrošnikov / uporabnikov;
  • izvirnost in inovativnost nastopa na trgu, ki je na svojevrsten način zaznamoval preteklo leto v komunikacijskem smislu oziroma odličnost v daljšem časovnem obdobju, ki se je pomembno odražala tudi v letu 2022;
  • inovativnost pri doseganju ciljnih skupin;
  • osvojene domače in mednarodne nagrade na področju oglaševanja in tržnega komuniciranja v preteklem letu, ki jih podeljujejo neodvisne strokovne žirije, številne nagrade in priznanja kot so npr. Superbrans, BestBuy, Trusted brand, …. pa ne prinašajo točk;
  • spoštovanje visokih strokovnih in etičnih standardov, še zlasti Slovenskega oglaševalskega kodeksa in dokumentov Dobre prakse, ter strokovni prispevek k razvoju tržno-komunikacijske stroke. Način izbora tudi letos vključuje določilo, je utemeljena pritožba Oglaševalskemu razsodišču v 2021 razlog za izključitev nominiranca, o čemer po pregledu prejetih kandidatur v pisarni SOZ odloča Oglaševalsko razsodišče.
Novosti v načinu izbora Oglaševalca leta

Način izbora glede na predhodne leto prinaša nekaj novosti pri točkovanju za nagrade na področju tržnega komuniciranja, ki so glede na točke, ki jih prinašajo. Razmerje med nagradami Effie® in ostalimi nagradami je spremenjeno v korist drugih nagrad. Druga novost pa je, da se pri določitvi skupnih seštevkov točk, ki določi v drugem krogu pet finalistov in v tretjem krogu zmagovalca, prejemnika priznanja, dosledno uporabljajo ponderirane vrednosti seštevka točk po posameznih sklopih.

Potek izbora

Izbor Oglaševalca leta 2022 bo potekal v treh krogih.

V prvem krogu svoje favorite predlagajo člani SOZ, vsak član lahko predlaga enega kandidata. Nominiranci bodo svojo kandidaturo potrdili z oddajo širše utemeljitve kandidature. Nabor kandidatov upravni odbor SOZ po lastni presoji lahko razširi z do tremi nominiranci.

Tudi v drugem krogu odločajo člani SOZ z glasovanjem. Vsak član glasuje za tri nominirance tako, da jih  razvrsti na prvo, drugo in tretje mesto. V tretji zaključni krog se uvrsti pet finalistov, ki v 2. krogu zberejo največje število točk. V skupnem seštevku drugega kroga 70 odstotkov prinesejo točke iz naslova glasovanja članov SOZ, 30 odstotkov pa točke iz osvojenih nagrad na področju tržnega komuniciranja v letu 2022.

V tretjem krogu bo o zmagovalcu  tudi letos odločala še Komisija 3. kroga izbora, ki jo sestavlja sedem članov: predsednik in še dva predstavnika Slovenskega združenja oglaševalcev, predsednika Slovenska združenja oglaševalskih agencij, predsednik Slovenskega združenja medijev, predsednik Oglaševalskega razsodišča in predsednik upravnega odbora SOZ.  Člani Komisije najprej prisluhnejo osebnim predstavitvam finalistov s poudarkom na kreativnih rešitve k pisnim utemeljitvam kandidatur, nato pa vsakega kandidata ocenijo tako, da izpolnijo vnaprej predpisani obrazec.

V končnem seštevku točk, ki določi prejemnika priznanja / zmagovalca, 40 odstotkov točk prinese glasovanje članov SOZ v drugem krogu, 20 odstotkov točke iz osvojenih nagrad v 2022 in 40  odstotkov točke iz glasovanja Komisije.

Nagrado Oglaševalec leta 2022 bodo predstavniki vodstva SOZ podelili na Zaključni prireditvi s podelitvijo nagrad 32. SOF v sredo, 15. junija 2023 v Portorožu.

Nagrado Oglaševalec leta so v preteklih letih prejela podjetja: 

Petrol, Belinka, Revoz, Delo, Športna loterija Slovenije, Pivovarna Laško, Krka, Mercator (za leti 2001   in 2021), Mobitel (za leta 2002, 2003, 2006 in 2010), Proconi (Pogrej in pojej), Si.mobil (za leta 2005, 2008 in 2013), Engrotuš, Ljubljanske mlekarne, Amis, Zavarovalnica Triglav (za leti 2012 in 2016), Telekom Slovenije, A1 Slovenija, Atlantic Droga Kolinska (za leta 2018 in 2019) in NLB.

VIR: SOZ