Citroën predstavlja novo različico vozila AMI prilagojeno za osebe z omejeno mobilnostjo. Cilj projekta »Ami za vse« je povrniti samostojnost in svobodo tistim, ki so jo izgubili. To omogoča novo kompaktno električno prevozno sredstvo, ki je enostavno za vožnjo in omogoča tudi prevoz invalidskega vozička.

Citroën predstavlja novo različico vozila AMI prilagojeno za osebe z omejeno mobilnostjo. Cilj projekta »Ami za vse« je povrniti samostojnost in svobodo tistim, ki so jo izgubili. To omogoča novo kompaktno električno prevozno sredstvo, ki je enostavno za vožnjo in omogoča tudi prevoz invalidskega vozička.
Prototip »Ami za vse« je bil razvit v sodelovanju s podjetjem PIMAS, specializiranim za predelavo vozil za osebe z omejeno mobilnostjo in vključuje vse funkcionalne mehanske prilagoditve, ki omogočajo vstop v vozilo, shranjevanje invalidskega vozička in povsem preprosto vožnjo. Vključuje kar nekaj tehničnih izboljšav, kot so povečan kot odpiranja vrat, oprema za premik osebe iz invalidskega vozička na sedež (polica in trakovi), mehansko in ročno upravljanje pospeševanja in zaviranja, krogla na volanu za bolj enostavno vožnjo in domiselna rešitev za prevoz invalidskega vozička v notranjosti ali izven potniške kabine.
 
Thierry Koskas, generalni direktor Citroën, ob tem poudarja: »Ami za vse se idealno ujema s filozofijo modela Ami, ki vsem ponuja konkretno rešitev za mobilnost. Ami je med mikro prevozna sredstva vnesel lahkotnost in omogočil večjo neodvisnost najstnikom, starejšim in osebam brez vozniškega dovoljenja. Veseli nas, da lahko predstavimo to tehnično rešitev, ki bo osebam z omejeno mobilnostjo omogočila bolj svobodno gibanje in trudimo se, da bi ta projekt v kratkem postal resničnost.«
 
DOSTOPEN IN PRAKTIČEN »AMI ZA VSE« PRINAŠA VEČ SAMOSTOJNOSTI
 
Zaradi enostavne dostopnosti in preproste uporabe se s prototipom »Ami za vse« ne more nič primerjati, saj je njegova ponudba za osebe z omejeno mobilnostjo povsem edinstvena.
 
Izvor projekta
Projekt prototipa »Ami za vse« ima zelo simboličen izvor: izhaja namreč iz programa Star*up ali inkubatorja idej, v sklopu katerega imajo zaposleni v skupini Stellantis možnost predložiti svoje inovativne ideje. Če je predlog izbran, ima zaposleni možnost sodelovati v podjetniškem pospeševalniku, kjer lahko njegove ideje postanejo resničnost. Pobudnik tega projekta, Christophe Lapeyre in Citroën sta zelo hitro našla skupen jezik, saj imata enako vizijo.
 
»Projekt, ki sem ga predlagal leta 2022, je zajemal rešitev na ključ, s katero bi invalidnim osebam omogočili vožnjo na električni pogon. Na to zamisel sem prišel med opazovanjem dijakov na srednji šoli mojega zeta, ki so bili odvisni od prevoza z vozili za osebe z omejeno mobilnostjo, medtem ko so njihovi sošolci uživali popolno svobodo. Poleg družbenih izzivov je bil posebej spodbuden izziv tudi iskanje tehničnih in industrijskih rešitev. Pri Citroënu sem nemudoma našel sponzorja, ki je verjel vame in me podpiral pri razvoju projekta,« je dejal Christophe Lapeyre, vodja projekta »Ami za vse«.
 
 
Ami: idealna rešitev za mobilnost
Ami se nam predstavlja kot idealna rešitev za izboljšanje vsakodnevnega življenja in večjo neodvisnost. Osebe z omejeno mobilnostjo spodbuja k aktivni vožnji za zmerne stroške in jim omogoča, da se izognejo številnim zapletom, povezanimi s prevozom z javnimi prevoznimi sredstvi ali specializiranimi vozili za prevoz oseb z omejeno mobilnostjo. Na ta način lahko ohranijo nadzor nad lastno mobilnostjo in si zagotovijo samostojnost.
 
Po zaslugi kompaktne velikosti je okreten in enostaven za parkiranje, okoli njega pa je dovolj prostora za manevriranje z invalidskim vozičkom. Zaradi svoje višine je tudi enostaven za vstopanje in izstopanje. Pospeši lahko do hitrosti 45 km/h, tako da je enostaven za upravljanje, 75 kilometrov dosega pa povsem zadostuje za vsakodnevne opravke. Vozilo je stabilno in zaprto, s čimer zagotavlja večjo varnost in udobje.
 
»Ami za vse« je tako enostaven za uporabo kot katerakoli druga električna naprava za vsakodnevno rabo. Vozilo ne potrebuje posebnega polnilnika, polnjenje pa je hitro in enostavno. Litij-ionsko baterijo s kapaciteto 5,5 kWh, ki je nameščena v podu, lahko preprosto napolnite s polnilnim kablom, ki je vgrajen v okvir vrat na sovoznikovi strani. Ko je kabel priključen, je možno baterijo v celoti napolniti v manj kot 4 urah na standardni 220-voltni vtičnici. 

FUNKCIONALNA, PREPROSTA IN PRAKTIČNA OPREMA ZA INVALIDE
 
Oprema za predelavo vozila »Ami za vse« za invalidne osebe je standardizirana in enostavna za montažo, ne glede na izvedenko Ami, ki jo izbere stranka. Zasnovana in izdelana je bila v sodelovanju s podjetjem PIMAS, vodilnim specialistom za predelavo vozil za osebe z omejeno mobilnostjo.
 
Specializirana oprema za »Ami za vse« temelji na Amijevi filozofiji pragmatizma in iznajdljivosti, brez odvečne opreme. Osredotoča se na mehansko predelavo potniškega prostora, ki osebam z okvaro spodnjih okončin omogoča enostaven dostop do voznikovega mesta in vožnjo vozila. Predelave so zajemale preoblikovanje dostopnosti do voznikovih vrat, vgradnjo pripomočka za premik osebe v vozilo, prestavitev upravljalnih ročic za pospeševanje in zaviranje v predel rok in prilagoditev notranjega prostora za shranjevanje razstavljenega invalidskega vozička.
 
Vstop v potniški prostor
Ami seveda ponuja nadvse zanimivo rešitev za vstop v potniški prostor. Po zaslugi širokih voznikovih vrat z odpiranjem v nasprotni smeri sta vstopanje in izstopanje v potniški prostor nadvse poenostavljena. Kot vratnega tečaja je bil povečan, da lahko uporabnik po odprtju voznikovih vrat svoj invalidski voziček postavijo vzporedno s pragom potniške kabine. Nato iz vozila izstavi odstranljivo izvlečno polico, prek katere se lahko z invalidskega vozička samostojno prestavi na sedež v potniškem prostoru. S pomočjo traku, ki je v notranjosti pritrjen na zgornji del vratnega okvirja, se uporabnik nato z invalidskega vozička premakne na voznikov sedež. Postopek traja le nekaj minut.

Vožnja
Ko se voznik namesti na sedež in je pripravljen za vožnjo, lahko poprime za kroglo na volanu, ki mu omogoča enostaven oprijem in odlično vodljivost vozila »Ami za vse«. Namesto običajnega sklopa pedal za 6 kW električni motor, je v vozilo vgrajena dodatna intuitivna mehanska ročica za ročno upravljanje pedala za pospeševanje in zavoro, ki ju je mogoče potisniti ali povleči.
 
 
Prostor za shranjevanje invalidskega vozička
Invalidski voziček je možno prevažati na dva načina. Namestiti ga je možno v potniško kabino, v predel sovoznikovega sedeža, kjer je na voljo zelo velik prostor za shranjevanje. V tem primeru mora voznik z invalidskega vozička odstraniti kolesi in ju s posebnim pasom pritrditi v prostor za noge. Kolesi se idealno prilegata v ta prostor za shranjevanje. Zložen invalidski voziček pa nato položi na sovoznikov sedež. V tem položaju ga pritrdi s posebnim dodatnim varnostnim pasom. Takšna razporeditev omogoča invalidnemu vozniku povsem samostojno vožnjo.
 
Če pa ima voznik sopotnika, lahko slednji invalidski voziček zlahka namesti na posebno mesto na zadnjem delu vozila »Ami za vse« s pomočjo aluminijastega nosilca za prtljago. V tem primeru mora invalidski voziček na vozilo namestiti sopotnik in ga pokriti z zaščitno ponjavo. Tako ostane potniški prostor popolnoma prost. Uporabnik vozila »Ami za vse« tako ni več odvisen od tretje osebe, saj lahko povsem sam opravi vse vsakodnevne poti in se odpravi na prostočasne dejavnosti.

VIR: Citroen