Čistokrvni roadster, športnejši in vizualno privlačnejši kot kdaj koli prej: to je BMW Z4 za modelno leto 2023.

Najnovejša različica dvoseda z odprto streho vključuje vrsto posodobitev podrobnosti, prinaša sveže oblikovne poudarke zunanjosti, širi obseg standardne opreme in dodaja nove elemente na seznam možnosti. Nove funkcije bolj kot kadarkoli poudarjajo športni značaj BMW Z4.

Čistokrvni roadster, bolj športen in vizualno privlačen kot kadar koli prej: to je BMW Z4 za modelsko leto 2023. Najnovejša različica dvoseda z odprto streho vključuje vrsto posodobitev, prinaša sveže oblikovne poudarke na zunanjosti, krepi nabor standardne opreme in dodaja novosti na seznam opcij. Nove funkcije bolj kot kadar koli prej poudarjajo športni značaj BMW Z4. V tem smislu zagotavljajo idealne sestavine, s katerimi lahko BMW Z4 gradi na svoji zgodbi o uspehu kot simbolu užitka v vožnji v zasedbi bavarskega premijskega avtomobilskega proizvajalca in svetovno vodilnega podjetja v zadevnem tržnem segmentu.
BMW Z4 prinaša tradicionalno izkušnjo roadsterja v današnji čas s svojimi zmogljivimi motorji in pogonom na zadnji kolesni par, konceptom vozila, osredotočenim na okretnost in dinamično odličnost, klasično zložljivo platneno streho in naprednim, premijskim vzdušjem v potniški kabini. Njegov zunanji videz izžareva športno moč, povzdignjeno na nove višine, funkcije zunanjosti paketa M Sport, ki je zdaj del standardne opreme tudi pri štirivaljnih modelih, pa to takoj razkrijejo. Zaradi razširitve standardne specifikacije opreme in racionalizirane strukture ponudbe izvedbe opreme Advantage, Sport Line in M Sport niso več na voljo. Široka paleta zunanjih barvnih odtenkov (na voljo so tri nove različice), dodatna M lita alu platišča z velikostjo 19 palcev in M luči Shadow Line zagotavljajo dodaten manevrski prostor kupcem, da lahko BMW Z4 vtisnejo svoj osebni pečat.

Nadaljevanje uspešne tradicije roadsterja pri BMW.
BMW Z4 s svojo prepoznavno športno močjo črpa navdih iz zgodovinskih korenin blagovne znamke. Zgodovina roadsterjev BMW kot utelešenja užitka v vožnji in uspehov na dirkališčih sega v leta oblikovanja podjetja kot proizvajalca avtomobilov. Dvosedi z odprto streho blagovne znamke so v bližnji preteklosti predstavljali pomembne vmesne postaje v razvoju BMW. BMW Z1, ki se je na trgu pojavil leta 1987, je razvil oddelek BMW Technik GmbH kot pionirja inovacij, ki je buril domišljijo s svojim sredinsko nameščenim motorjem spredaj, drsnimi vrati, jekleno školjko in plastičnimi karoserijskimi ploščami. Kupcem je bilo med letoma 1988 in 1991 dostavljenih približno 8000 primerkov, danes pa je vsak od njih nadvse zaželen zbirateljski kos. BMW Z3, ki je luč sveta ugledal leta 1995, je bil prvi model blagovne znamke, ki so ga proizvajali izključno v tovarni BMW Group Plant Spartanburg v ZDA. BMW Z3 je bil javnosti predstavljen na filmskem platnu kot službeno vozilo Jamesa Bonda v filmu Golden Eye.

Štiri leta pozneje je hollywoodska premiera kot člana igralske zasedbe filmske uspešnice o Jamesu Bondu pritegnila svetovno pozornost tudi na BMW Z8. V filmu Vse in še svet iz leta 1999 je roadster očaral občinstvo s svojimi klasičnimi linijami, ki spominjajo na legendarni BMW 507. Pod pokrovom ročno izdelanega BMW Z8 je 5,0-litrski motor V8 z 294 kW/400 KM, ki je bil prvotno razvit za BMW M5, poskrbel za spektakularno predstavo tako v kinematografskih dvoranah kot na cesti.

BMW Z4 že 20 let pooseblja užitek v vožnji z odprto streho za voznika in sovoznika. Prva generacija roadsterja je bila razkrita na avtomobilskem salonu Mondial de l'Automobile v Parizu leta 2002. Štiri leta pozneje mu je sledil dvosedežni BMW Z4 Coupe, iz katerega je bil razvit dirkalnik GT3, ki je dosegel zavidljiv uspeh na 24 ur Nürburgringa, eni najpomembnejših vzdržljivostnih dirk. Tudi na cesti je bil BMW Z4 še kako zaposlen s postavljanjem novih dinamičnih standardov. Roadster in kupe sta bila na voljo tudi kot športna avtomobila visoke zmogljivosti oddelka BMW M GmbH, ki ju poganja vrstni šestvaljni motor z razvojem največje moči 252 kW/343 KM. 

Zložljiva trda streha je bila glavna novost BMW Z4 druge generacije, ki je nadomestil različici roadsterja in kupeja prejšnjega modela. Tekoče linije, dolg pokrov motorja in nazaj pomaknjen potniški prostor so bili ključni poudarki videza dvosedežnika, novi model pa si je kmalu po premieri leta 2009 že prislužil nagrado Eyes On Design Award, mednarodno nagrado za odličnost v oblikovanju in nagrado Red Dot Design Award. Na dirkališču je BMW Z4 dosegel uspeh svojega predhodnika z različico, razvito v skladu s homologacijskimi predpisi GT3. Ta dirkalni stroj je športnim moštvom privozil zmage na številnih prireditvah, vključno s 24-urnimi dirkami v Dubaju in Spa-Francorchampsu.

Tretja generacija: vrstni šestvaljnik naredi občutno razliko.
Sedanji BMW Z4 je na trgu od leta 2020, izdeluje pa ga Magna Steyr Fahrzeugtechnik v avstrijskem Gradcu, ki je proizvodni partner BMW Group. Uvedba novega modela na svetovnem trgu se bo začela novembra 2022. Motorizacijo sestavljata par štirivaljnih motorjev in vrstni šestvaljnik, ki prinaša BMW Z4 M40i (kombinirana poraba goriva: 8,1–7,9 l/100 km; kombinirane emisije CO2: 184–179 g/km po voznem ciklu WLTP) edinstveno prodajno prednost v njegovem segmentu. Model BMW M je v zadnjem času predstavljal več kot 30 odstotkov svetovne prodaje roadsterja, v Nemčiji je BMW Z4 M40i zabeležil celo številko 48 odstotkov.

Do danes je bilo po vsem svetu prodanih več kot 55.000 vozil BMW Z4 tretje generacije. Najpomembnejši posamezni trg za roadster je Nemčija, kjer je bilo prodanih približno 26 odstotkov vseh avtomobilov sedanje modelske generacije. Sledijo ZDA (s 17 odstotki), Kitajska, Združeno kraljestvo in Japonska. V segmentu vozil, ki na splošno upada, BMW Z4 ohranja izjemno dosleden obseg prodaje, odkar je v prodajnih salonih. Od prvega dne je daleč najbolje prodajan model v zelo konkurenčnem razredu, ki ga zasedajo izključno nemške premijske znamke. Odtlej dosledno povečuje svoj tržni delež.
Značaj vozila, razvit za zagotavljanje brezhibnega užitka v vožnji, ki temelji na športni zasnovi, živahnem pogonu in okretnosti, ki zariše nasmeh na obrazu, je glavni dejavnik izjemne priljubljenosti BMW Z4. Zaradi značajskih lastnosti si je BMW Z4 prislužil kopico zmag na primerjalnih testih, ki jih izvajajo priznane avtomobilistične revije. BMW Z4 je od trenutka, ko je bil predstavljen, vedno naletel na pozitiven odziv v medijih. Nemška avtomobilistična revija Auto, Motor und Sport ga je razglasila za »športni avto leta«, medtem ko so ga pri Auto Bild opisali kot »najbolj vroč kabriolet leta«. BMW Z4 se je izjemno odrezal tudi v javnih anketah. Bralci revije Motor Klassik so ga v letu 2019 okronali za »prihodnjo klasiko«. Poleg tega pa se je roadster odlično odrezal na številnih frontah v anketi bralcev Sport Auto, kjer je vsaka od treh različic osvojila nagrado Sport Auto.

Bolj dinamičen kot kadar koli prej: standardni paket M Sport in ledvička BMW nove zasnove.
Z mišičastimi sorazmerji, pristno estetiko, ki jo usmerja trenutni oblikovalski jezik BMW, in številnimi individualnimi podrobnostmi zunanjost BMW Z4 zaobjema sodobno interpretacijo klasičnega športnega avtomobila z odprto streho. Prepoznavni poudarki na sprednjem delu vključujejo velike odprtine za dovod zraka, LED-žaromete z navpično razporejenimi svetili, ki segajo do zunanjih robov, in dolg pokrov motorja, ki se razteza prek blatnikov. Najnovejše oblikovalske spremembe lepo poudarjajo širino roadsterja in njegovo močno držo.

Pri tem igrajo posebno pomembno vlogo zunanje funkcije paketa M Sport, ki je zdaj standardno na voljo tudi pri modelih s štirimi valji. Vključuje tridelne odprtine za zrak v podaljšanem sprednjem odbijaču, ki so znane od drugih M modelov, prepoznavne obrise bočnih pragov in podaljšan zadnji odbijač s poudarjenim robom na obeh straneh. Bočni odprtini za zrak, ki usmerjata zrak do zračnih zaves, kar zmanjšuje vrtinčenje zraka v območju blatnikov, sta bili prenovljeni. Podrobne posodobitve so bile narejene tudi pri oblikovanju ledvičke BMW, ki je znatno okrepila vizualni učinek. Zdaj ima vodoravno notranjo strukturo, ki poudarja vtis širokega sprednjega dela. Značaj BMW Z4 M40i, osredotočen na visoko zmogljivost, je poudarjen s funkcijami, vključno s pokrovi zunanjih ogledal v barvi Cerium Grey in zaključki izpušnih cevi trapezaste oblike za izpušni sistem.

K športni navzočnosti zunanjega videza BMW Z4 prispevajo tudi jasne površine bokov avtomobila z dvema dinamičnima značajskima linijama, veliki bočni reži za zrak za sprednjima blatnikoma, spojler, vgrajen v pokrov prtljažnika, tanke zadnje luči v obliki črke L in privlačen vložek difuzorja v zadnjem odbijaču. Klasično platneno streho roadsterja je mogoče upravljati električno. S pritiskom gumba se odpre ali zapre v desetih sekundah, tudi med vožnjo pri hitrosti do 50 km/h.

Ekskluzivna 19-palčna M lita alu platišča in tri nove barve zunanjosti.
Med novostmi standardne opreme so 18-palčna M lita alu platišča z dvojnimi kraki. Dvobarvna platišča so kombinirana s pnevmatikami različnih velikosti: 225/45 R18 spredaj in 255/40 R18 zadaj. Opcije, ki so zdaj na voljo kupcem, vključujejo M lita alu platišča v velikosti 19 palcev, zasnovana izključno za BMW Z4. Oblika V-krakov, barva Jet Black matiranega videza in diamantno polirani robovi platišč prinašajo nadvse osupljivo in prefinjeno avro pri pogledu roadsterja od strani. 19-palčna M lita alu platišča so kombinirana s pnevmatikami velikosti 255/35 ZR19 spredaj in 275/35 ZR19 zadaj.

Paleta zunanjih barvnih odtenkov za BMW Z4 je bila skrbno prenovljena, dodane pa so tudi nove in drzno izražene različice. Poleg kovinskih barv karoserije Thundernight, Portimao Blue in Skyscraper Grey, ki so prvič na voljo za roadster, so v izboru tudi štiri druge različice, ki zajemajo širok spekter med belo, črno, rdečo in sivo, vključno z lesketajočim lakiranjem BMW Individual v kovinski barvi Frozen Grey. Zložljiva platnena streha BMW Z4 bo še naprej na voljo v barvi Anthracite Silver Effect kot alternativa standardni črni barvi.

Novost na seznamu opcij so tudi M luči Shadow Line, ki jih je mogoče naročiti v kombinaciji s prav tako opcijskimi prilagodljivimi LED-žarometi. Temni vložki žarometov pomagajo vdihniti sprednjemu delu diskretno športno avro. Z opcijo zunanjosti M Shadow Line visokega sijaja z razširjeno vsebino pa tvorijo lično izbrano kompozicijo.

Kokpit klasičnega športnega avtomobila z M posebnostmi.
Oblikovanje notranjosti BMW Z4 zaznamujejo postavitev kokpita, usmerjenega k vozniku, športna sedeža z vgrajenima naslonoma za glavo, jasne linije v smeri naprej in precej zadržana uporaba okrasnih površin. BMW Z4 sDrive20i (kombinirana poraba goriva: 7,4–6,9 l/100 km; kombinirane emisije CO2: 166–157 g/km po voznem ciklu WLTP) je standardno na voljo z oblazinjenjem v usnju Vernasca, ki ga je mogoče izbrati v barvi Black, Ivory White, Cognac ali Magma Red. BMW Z4 M40i in BMW Z4 sDrive30i (kombinirana poraba goriva: 7,4–7,0 l/100 km; kombinirane emisije CO2: 167–159 g/km po voznem ciklu WLTP) imata standardno oblazinjenje v kombinaciji usnja in Alcantare z modrimi kontrastnimi šivi in obrobnimi trakovi. Notranjost BMW Z4 sDrive30i vključuje M usnjen volan, sedeža M Sport, M pedale in M podporo za voznikovo stopalo za dvig ravni športnega užitka v vožnji še eno zarezo višje. 

K temu je dodan še kokpit klasičnega športnega avtomobila, ki je zdaj v BMW Z4 sDrive30i združen z armaturno ploščo iz Sensateca. Ogrevanje sedežev, protivetrna zaščita, odlagalni paket, sistem za prevažanje daljših predmetov, nadzor razdalje pri parkiranju s senzorji spredaj in zadaj, samodejna zatemnitev vzvratnega ogledala in klimatska naprava z dvopodročnim upravljanjem so del standardne opreme pri vseh modelskih različicah. BMW Z4 M40i in BMW Z4 sDrive30i sta standardno opremljena z ambientalno razsvetljavo in M vstopnimi letvami. 

Motorji z visoko vrtilno frekvenco in prefinjena tehnologija podvozja.
Takojšen razvoj moči, izjemen apetit po visokih vrtljajih, zgledna učinkovitost in uglajen tek, po katerem je BMW znan, so značilnosti vseh treh bencinskih motorjev, ki so na voljo tudi za novi model BMW Z4. Štirivaljni motor, ki poganja BMW Z4 sDrive20i, je standardno kombiniran s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Vstopni model je mogoče opcijsko naročiti z osemstopenjskim športnim menjalnikom Steptronic, ki je del standardne specifikacije opreme pri močnejših motorizacijah v ponudbi. Športni menjalnik Steptronic je opremljen s prestavnima vzvodoma na volanu in funkcijo Launch Control za optimiziran pospešek z mirujočega starta.

Izjemen status BMW Z4, ko gre za tehnologijo pogonskega sklopa, je najvidneje poudarjen pri najzmogljivejšem modelu, katerega vrstni šestvaljnik s tehnologijo M TwinPower Turbo se ne more primerjati z nobenim motorjem tekmecev in kaže nedosegljive lastnosti visoke zmogljivosti. 3,0-litrski agregat z močjo 250 kW/340 KM razvije 500 Nm največjega navora, BMW Z4 M40i pa katapultira od 0 do 100 km/h v 4,5 sekunde. Štirivaljna motorja, oba z delovno prostornino dveh litrov in tehnologijo BMW TwinPower Turbo, prav tako izstopata s svojo živahnostjo. Motor v BMW Z4 sDrive30i proizvede največjo moč 190 kW/258 KM in 400 Nm največjega navora, kar omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 5,4 sekunde. Z največjo močjo 145 kW/197 KM in 320 Nm največjega navora se BMW Z4 sDrive20i požene z mesta do znamke 100 km/h v 6,8 sekunde (avtomatski menjalnik: 6,6 sekunde).

Skupaj s kompaktnimi sorazmerji, zmanjšano maso, nizkim težiščem in skoraj popolno razporeditvijo osne obremenitve v razmerju 50 : 50 izjemna togost karoserije, struktura podvozja in zelo učinkovita aerodinamika BMW Z4 zagotavljajo idealno platformo za športne vozne lastnosti, ki bodo zadovoljile še tako zahtevnega avtomobilskega navdušenca. Tehnologija podvozja, ki zagotavlja prepričljivo mešanico okretnosti in udobja, združuje sprednjo premo z vzmetnimi nogami z dvojnim zgibom in zadnjo premo s petimi vodili. Standardna specifikacija pri vseh različicah modela vključuje tudi spremenljivo športno krmiljenje.
Podvozje M Sport, ki je zdaj del standardne opreme za BMW Z4 sDrive30i, optimizira vozno dinamiko s tršo nastavitvijo blažilnikov in vzmeti. BMW Z4 M40i ima prilagodljivo M podvozje z elektronsko krmiljenimi blažilniki in, kot BMW Z4 sDrive30i, zavore M Sport z izbiro modrih ali rdečih zavornih sedel. Najzmogljivejši model je opremljen še z diferencialom M Sport na zadnji premi, za BMW Z4 sDrive30i pa ga je mogoče naročiti kot opcijo.

Najsodobnejši sistemi za pomoč vozniku in inteligentna povezljivost. 
BMW Z4 kupcem ponuja množico najsodobnejših sistemov za pomoč vozniku, ki izboljšajo raven udobja in varnosti. Standardna specifikacija opreme vključuje opozorilo pred čelnim trkom s posegom zaviranja, opozorilo za zapustitev voznega pasu z aktivnim vračanjem na vozni pas in funkcijo Speed Limit Info s prikazom prepovedi prehitevanja. Med opcijami na dodatnem seznamu so aktivni asistent za uravnavanje hitrosti s funkcijo Stop & Go, opozorilo pred menjavo voznega pasu, opozorilo za preprečitev trka v zadek, opozorilo pred prečnim prometom, parkirni asistent in kamera asistenta za vzvratno vožnjo. Izbrati je mogoče tudi projektor BMW Head-Up, ki projicira podatke o vožnji na vetrobransko steklo. 

BMW Live Cockpit Professional zagotavlja intuitivno upravljanje in inteligentno povezljivost. Prinaša prilagodljive prikaze za popolnoma digitalno instrumentno ploščo in nadzorni prikazovalnik, oba z diagonalo 10,25 palca. Med njegovimi funkcijami so tudi navigacijski sistem v oblaku BMW Maps, multimedijski sistem, ki temelji na trdem disku, BMW Intelligent Personal Assistant, integracija pametnih telefonov, dostopna točka Wi-Fi in alarmna naprava.

PR: BMW