Industrija finančnih storitev, na čelu z bankami, bo v bližnji prihodnosti videti popolnoma drugače, saj povpraševanje po zdajšnjih in novih digitalnih storitvah eksponentno narašča
Vse več ljudi telefone uporablja za plačila, poslovanje in za opravljanje finančnih transakcij, kar je posledica tehnoloških in regulativnih sprememb zadnjih let. Vse to povzroča skrbi bankam, mnoge krčijo število poslovalnic, na drugi strani tržni delež počasi krepijo finančnotehnološki startupi.
Z boljšimi podatki do boljše uporabniške izkušnje
Na spremembe na trgu finančnih storitev, ki jih prinašajo digitalizacija in tehnološki izzivi, se je tudi NLB odzvala z zapiranjem mnogih poslovalnic in prenosom dela poslov v spletno bančništvo. »Odločili smo se, da izboljšamo svoje podatkovne in analitične zmogljivosti ter NLB Skupino preoblikujemo v eno najboljših podatkovnih in IT-podjetij v regiji,« pravi Goran Golubović, direktor upravljanja podatkov v NLB. »Nova platforma, ki jo poganjajo zmogljivosti strojnega učenja in umetne inteligence, izboljšuje naš vpogled v podatke, kar nam omogoča, da te podatke izkoristimo za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S to platformo bomo lahko optimizirali bančne postopke, prilagodili storitve in sprejemali odločitve, ki bodo podprte s točnimi podatki.«
Skupini NLB pri preoblikovanju podatkovnega ekosistema in izkoriščanju novih priložnosti na vse bolj konkurenčnem trgu bančništva pomaga podjetje Kyndryl.
Digitalizacija je podlaga za spremembe
»Bančne storitve, kot jih poznamo, spreminjajo novi uporabniki in nove navade med njimi v kombinaciji s spreminjajočimi se gospodarstvi in regulativnimi okolji,« meni Csaba Izbeki, generalni direktor v podjetju Kyndryl Eastern Europe Territory. »Digitalizacija je podlaga za vse te spremembe. Vidimo lahko, da danes vsako podjetje, ki ponuja finančne storitve – naj gre za uveljavljeno banko ali pa za startupovskega izzivalca –, išče nove storitve in rešitve za integracijo informacijskih tehnologij, ki bi pomagale pri avtomatizaciji operacij, napovedi izidov, preprečevanju kibernetskih napadov in upravljanju vse bolj raznolikih delovnih obremenitev in platform na delovnem mestu ali v oblaku.«
Rezultati raziskave podjetja za tržno inteligenco SeeNews kažejo, da vsako leto več kot milijon novih strank začne uporabljati digitalne rešitve pri svoji banki.
Najbolj donosen je celosten pristop k digitalnemu bančništvu
Število uporabnikov digitalnega bančništva se je v zadnjih letih močno povečalo, spletno bančništvo pa je postalo norma. Na Norveškem, na primer, kar 96 odstotkov populacije do bančnih storitev dostopa prek spleta, hkrati pa uporaba gotovine upada – še bolj opazno v Nemčiji in Avstriji. Na območju evra, ki obsega 19 različnih gospodarstev, več kot dve tretjini prebivalstva uporabljata spletno bančništvo.
Zato banke ogromno vlagajo v informacijske tehnologije. Donosnost teh naložb pa je različna. Organizacije s celostnim pristopom k bančništvu v digitalni dobi so seveda tudi najbolj donosne. »Meje med financami in tehnologijo vztrajno izginjajo, zato sta uspeh in trajnostna donosnost naložb v digitalne strategije v bančništvu odvisna od pravilne integracije informacijskih tehnologij v ponudbo storitev, ta pa je specifična za vsako finančno organizacijo,« dodaja Csaba Izbeki, čigar podjetje dejavno sodeluje s finančnimi ponudniki v mnogih evropskih državah.
Primeri dobrih praks od Bolgarije do Avstrije
Med drugim je Kyndryl v Bolgariji podprl prizadevanja banke Raiffeisen za zagon platforme za procese digitalnega poslovanja. Sodelujejo pri procesih digitalizacije prodaje in korporativnega bančništva, avtomatizacije procesov izdajanja kreditov in posojil, logistike s karticami in posojili... Raiffeisen zdaj upravlja več procesov v avtomatizirani brezpapirni obliki, s tem pa pomembno pospeši bančno poslovanje in optimizira stroške. Z digitalizacijo storitve obdelave posojil so banke Raiffeisen svoj cikel obdelave s procesom e-posojila skrajšale s pet dni na 15 minut.
V Avstriji je Merkur Versicherung AG izbral Kyndryl za selitev podatkovnega centra, omrežja in zmogljivosti programske opreme v podatkovnih središčih z visoko razpoložljivostjo. Kyndryl bo vodilni ciprski banki z izkoriščanjem digitalizacije in podporo razvoju digitalnih platform pomagal pri nadaljnjem oblikovanju njene dolgoročne strategije IT.
VIR: Finance, Redakcija IKT