Answear, na našem trgu dobro poznana vodilna spletna trgovina z modo, je že drugo leto zapored izvedla trajnostni projekt Wear&Share, tokrat v sodelovanju s podjetjem Valtex. Zgodba, ki združuje modo z družbeno odgovornostjo in pozivom po spremembah, je dokazala, da oblačila zlahka dobijo novo življenje. Projektu so se pridružile osnovne šole, učenci pa so skupno zbrali več kot 16 500 kilogramov rabljenih oblačil.
Answear, na našem trgu dobro poznana vodilna spletna trgovina z modo, je že drugo leto zapored izvedla trajnostni projekt Wear&Share, tokrat v sodelovanju s podjetjem Valtex. Zgodba, ki združuje modo z družbeno odgovornostjo in pozivom po spremembah, je dokazala, da oblačila zlahka dobijo novo življenje. Projektu so se pridružile osnovne šole, učenci pa so skupno zbrali več kot 16 500 kilogramov rabljenih oblačil.
Z globalnim trajnostnim projektom Wear&Share, ki so ga pri nas izvedli v sklopu vseslovenskega projekta PODARI OBLEKO, POSADI SMREKO!, je Answear postal pobudnik, ki s svojim projektom opozarja, da v modi ne gre več le za estetiko, temveč tudi za skrb za okolje. Osnovna ideja projekta je preprosta: omogočiti, da stara, a še vedno uporabna oblačila, ki morajo biti čista in lepo ohranjena dobijo novo življenje.
Osnovne šole složno v trajnostni projekt PODARI OBLEKO, POSADI SMREKO!
Projekt so na Answearju zasnovali v sodelovanju s podjetjem Valtex, kjer so k sodelovanju, torej k zbiranju rabljenih oblačil pozvali osnovne šole po vsej Sloveniji. Projektu se je priključilo 34 osnovnih šol, skupaj pa so zbrali več kot 16 500 kilogramov oblačil. Učenci in njihovi mentorji so s svojim pristopom pripomogli k realizaciji projekta. Meta Pazlar, predsednica otroškega parlamenta zmagovalne Osnovne šole prof. dr. Josipa Premlja Bled, pravi: »Radi se odzovemo trajnostnim projektom, saj tudi sami v času Tednu otroka pripravimo otroški bazar. Na otroškem bazarju po velikostih razporedimo oblačila, obutev in dodatke, ki so jih otroci pozabili v šoli ter se več kot leto dni niso vrnili ponje. Na bazarju jim najdemo nove skrbne lastnike. Tudi na ta način se trudimo delovati s skladu s trajnostnim delovanjem.«
Blejska osnovna šola je zbrala okoli 1 400 kilogramov oblačil. Meta je poudarila, da jim je to uspelo predvsem zato, ker so projekt zelo lepo sprejeli tudi starši ter k zbiranju spodbudili svoje otroke. Največ oblačil, več kot 500 kilogramov, so zbrali učenci 8. A razreda generacije 2010, ki so bili za svoj dosežek nagrajeni z izletom v Arboretum Volčji Potok. Tam so skupaj s podjetjema Answear in Valtex na Svetovni dan Zemlje posadili grmovnico Cornus kousa 'Milky Way'. Novo posajeno rastlino so opremili tudi s tablico s posebnim posvetilom, da se bodo učenci odslej ob vsakem obisku v Arboretumu spomnili na svoje delo in opazovali svoj napredek.
Sandra Gašparić, vodja za slovenski in hrvaški trg v podjetju Answear, pravi: »Osnovne šole, ki smo jih pozvali k sodelovanju so od marca pa vse do 8. aprila zbirale oblačila. Na Svetovni dan Zemlje smo objavili rezultate, ki so presegli vsa naša pričakovanja – otroci so skupno zbrali skoraj 17 ton rabljenih oblačil. Tak odziv je neverjeten in izjemno sem vesela, da smo skupaj naredili korak v smer trajnostne prihodnosti.«
Kako pravilno posaditi drevo: »rastlina, ki jo sadimo, pride iz 'osnovne šole' oziroma 'porodnišnice'«
Answear je skupaj z zmagovalnim razredom 8.A blejske osnovne šole, ki je zbral največ oblačil, posadil čudovito cvetočo grmovnico. Pomočnica direktorja Arboretum Volčji Potok Melita Miš je prisotnim predala znanje, kako pravilno posaditi drevo: »Sprva skopljemo jamo, ki mora biti dva do tri-krat večja od lonca, v katerem je rastlina. Nato rastlino posadimo in dobro zrahljamo zemljo. Pri prvem sajenju vedno dodamo 'dobro' oz. hranilo zemljo, da bo lahko rastlina uspešno rastla naprej. Temu v šali pravimo, da pride rastlina iz 'porodnišnice' ali iz 'osnovne šole', saj ne ve, kako naj se prilagodi novemu okolju, zato ji moramo pri tem pomagati s kakovostno zemljo ter ji čim bolj pomagati.«
S takšnim ravnvanjem in trajnostnimi projekti smo zgled mlajšim generacijam. Le tako bodo otroci na zabaven in interaktiven način spoznali, da sta dobrobit in skrb za okolje ključni za uspešen razvoj družbe.
Kam gredo zbrana rabljena oblačila
Wear&Share je celoletni projekt, kar pomeni, da v njem lahko sodelujete tudi vi in nam podarite stara oblačila za dober namen. Preglejte garderobo ter se poslovite od oblačil, ki samevajo v omari. Nato se registrirajte in preprosto naročite kurirja, ki bo brezplačno odpeljal zbrane stvari, mi pa bomo poskrbeli za njihovo ponovno uporabo.
Nina Zakrajšek iz Answear Slovenija pravi, » zbrana oblačila v sodelovanju s partnerjem 3R dobro pregledamo ter jih uporabimo v različne namene: jih recikliramo, uvedemo na trg kot sekundarno blago ali pa jih ponovno uporabimo (npr. v avtomobilski industriji za avtomobilsko izolacijo). Vsak podarjen kilogram ovrednotimo po 0.1€ ter izkupiček nakažemo podjetju Valtex za njihove družbeno odgovorne projekte.«
Tako se oblačilom, ki bi sicer ostala v omarah ali končala na smetišču, omogoči nov dom ali pa se jih reciklira na okolju prijazen način.
Tina Barlič, vodja razvoja poslovanja v podjetju Valtex, dodaja: »Z velikim veseljem smo pristopili v partnerstvo ter sodelovanje s podjetjem Answear. Tudi osnovnošolci so dokazali, da jim je resnično mar za naš planet. Želimo si, da bi bilo še več takih in podobnih projektov, kajti tudi z malimi koraki lahko dosežemo velike cilje!«
Uspeh projekta pa ni le v številkah. Gre tudi za pomembno sporočilo o trajnostnem ravnanju z oblačili in skrbi za okolje. Answear je s svojo iniciativo pokazal zavezanost k pozitivnim spremembam v družbi. Z več kot 16 500 kilogrami oblačil, ki so dobila novo življenje dokazuje, da moda in družbena odgovornost lahko hodita z roko v roki. Njihova vizija, da bi oblikovali industrijo, ki ne le ustvarja trende, temveč tudi skrbi za prihodnost planeta, daje pomembno sporočilo celotni modni industriji.
VIR: Pristno