Predstavljamo vam 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition, francosko posebno izdajo legendarnega modela 911. S tem ekskluzivnim avtomobilom smo v čast stoletnici dirke 24 ur Le Mansa proslavili Porschejevo zgodovino na znamenitem dirkališču Circuit de la Sarthe.

Predstavljamo vam 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition, francosko posebno izdajo legendarnega modela 911. S tem ekskluzivnim avtomobilom smo v čast stoletnici dirke 24 ur Le Mansa proslavili Porschejevo zgodovino na znamenitem dirkališču Circuit de la Sarthe.

911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition je nastal po navdihu dveh zmagovalnih dirkalnikov, modelov 356 SL in 911 GT1 '98. Sodobni športnik reinterpretira njune oblikovalske elemente, a v svojem bistvu meri na bolj uglajene voznike.


»Resnično smo ponosni, da lahko danes predstavimo ta model,« je dejal Marc Meurer, generalni direktor Porsche France. »Model 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition je plod strokovnega znanja in skupne strasti ekip Porsche France, Style Porsche ter Porsche Exclusive Manufaktur.«
Pomemben partner pri izvedbi te posebne izdaje je bil tudi Automobile Club de l'Ouest (ACO). »Zgodovina dirke 24 ur Le Mansa je tesno povezana z zgodovino Porscheja, prestižne znamke, ki letos praznuje 75. obletnico svojega obstoja. Ta avtomobil je fantastičen poklon največji vzdržljivostni dirki na svetu,« pravi Pierre Fillon, predsednik ACO. »Zahvaljujemo se Porscheju za njegovo predanost vzdržljivostnim dirkam in za to, da avtomobilskim navdušencem še vedno budi sanje.«

Posebna izdaja devetstoenajstice temelji na modelu 911 Carrera GTS. Šestvaljni biturbo bokserski motor razvije moč 353 kW (480 KM), ki se na cesto prenašajo prek 7-stopenjskega ročnega ali 8-stopenjskega samodejnega menjalnika PDK.

Nova interpretacija elementov iz znamenitih dirkalnikov

Ideja o jubilejnem modelu 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition je zorela že od leta 2020, posebna priložnost za predstavitev avtomobila pa je bila letošnja stota obletnica dirke 24 ur Le Mansa. Številni oblikovalski elementi so bili razviti posebej za ta model 911.
Na vzdržljivostno klasiko spominjata na primer oznaka z logotipom »24h Le Mans« in motivom lovorjevega venca na letvicah zadnjega pokrova ter jubilejna ploščica na stebričku B, ki jo krasi silhueta dirkališča v Le Mansu v barvah francoske zastave.

Pozornost pritegne tudi okrasna nalepka »Born in Le Mans, Manufactured in Zuffenhausen« na zadku, ki poudarja mednarodno sodelovanje.

Tudi posamezni elementi v notranjosti so poklon 24-urni dirki. Sredinski naslon za roke krasi vtisnjena silhueta dirkališča v Le Mansu, logotip »24h Le Mans« pa je svoje mesto našel na vzglavnikih sedežev.

Tudi okrasne vratne letvice iz črnega brušenega aluminija so okrašene z jubilejno oznako avtomobila.
911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition je nastal po navdihu dveh dirkalnikov, modelov 356 SL in 911 GT1 '98, ki sta v preteklosti osvojila znamenito dirko. Moderno reinterpretacijo njunih oblikovnih značilnosti lahko opazite tudi pri jubilejni izvedenki devetstoenajstice. Ta je namreč lakirana v odtenek barve Le Mans Silver Metallic (7SD), ki je bila posebej za ta ekskluzivni model dodana v program Barve po izbiri Plus.

Tako kot 356 SL ob zmagi leta 1951 tudi jubilejni model na vratih nosi startno številko 46. Zgodovinski dirkalnik je novemu GTS-u posodil tudi grafitno modro barvo notranjosti, v katero so odeti školjkasti sedeži in GT športni volan. Za eleganten kontrast pa so oznaka na vrhu volana, številčnica instrumentne plošče in ure Sport Chrono ter okrasni šivi obarvani v odtenek barve Cayon.

Drugi model, ki je navdihnil oblikovalce, je bil legendarni bolid 911 GT1 iz leta 1998. Ta je jubilejnemu modelu posodil barvo platišč v zlatem odtenku Aurum, obrobe platišč pa so tako kot karoserija lakirane v barvo Le Mans Silver Metallic.

Na zadnjih stranskih steklih je dekorativen okras v črni barvi, ki spominja na odprtine za zrak, kakršne so bile nameščene na zmagovalni dirkalnik. Tudi živordeči varnostni pasovi so poklon modelu 911 GT1 '98. Vsak kupec posebne izdaje devetstoenajstice bo prejel tudi individualno torbico za ključe in avtomobilsko pokrivalo v grafitno modri barvi.


Porsche in Le Mans

911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition je simbol močne vezi med znamko Porsche in prestižno dirko 24 ur Le Mansa, na kateri Porsche neprekinjeno dirka že od leta 1951.


Od takrat je osvojil 19 skupnih zmag in 110-krat slavil v posameznih razredih, kar je edinstven rekord na dirkališču. Že od prvih udeležb na znameniti dirki je tako dirkalni genski zapis globoko vtisnjen v osrčje znamke Porsche. Porschejevo dirkalno poreklo je tudi razlog za številne tehnološke inovacije, ki so jih inženirji skozi desetletja z dirkališča v Le Mansu prenašali na cestne avtomobile.

Porsche 356 SL

Porsche je tesno povezan z zgodovino Le Mansa. Leta 1951 sta francoska voznika Auguste Veuillet in Edmond Mouche z dirkalnikom 356 SL dosegla zmago v svojem razredu in v skupnem seštevku zasedla 20. mesto.


Porsche 356 SL je bil prvi nemški avtomobil, ki je po koncu druge svetovne vojne ponovno tekmoval v Le Mansu. Oznaka SL je kratica za »super leicht« (super lahko) in se je nanašala na lahko aerodinamično karoserijo z zaprtimi koloteki.

Porsche 911 GT1 '98

Potem ko je Porsche v letih 1996 in 1997 na startno črto v Le Mansu prvič zapeljal z izvedenkami devetstoenajstice s sredinsko nameščenim motorjem, je dirkalnik 911 GT1 leto kasneje predstavljal vrhunec takratnega razvoja dirkalnih modelov 911. Njegov 3,2-litrski šestvaljnik z dvema turbinskima polnilnikoma je proizvedel približno 550 KM, napredna elektronika motorja pa je omogočala zelo majhno porabo goriva, kar je bila takrat odločilna prednost v Le Mansu.

Druga pomembna inovacija iz tistega časa je bil monokok iz ogljikovih vlaken, ki ga je obdajala plastična karoserija. Leta 1998 je tovarniška ekipa z Laurentom Aïellom, Allenom McNishem in Stéphanom Ortellijem s tem dirkalnikom za Porsche dosegla 16. skupno zmago na dirki v Le Mansu.

VIR: Porsche Slovenija