Valentinovo pred vrati, običajni zmenki pa preteklost
Dve tretjini vprašanih v Huaweievi raziskavi je naveličanih tradicionalnih zmenkov. Tako ne preseneča, da devet od desetih zaljubljencev raje išče načine skupnega ustvarjanja in doživljanja izkušenj.
Ker se valentinovo hitro približuje, bi pričakovali, da se veliko parov pripravlja na romantični večer v dvoje, išče popolna darila, piše voščilnice in skuša rezervirati mesto v priljubljeni restavraciji. Je res tako? Ne vedno. Raziskava podjetja Huawei[footnoteRef:1] razkriva zanimive vzorce, ki kažejo, da se veliko zaljubljenih izogiba tradicionalnim zmenkom v korist bolj smiselnih dejavnosti in doživljanju skupnih izkušenj. [1: V raziskavi, ki jo je januarja 2023 izvedel Pollster, po naročilu podjetja Huawei, je sodelovalo 2550 posameznikov iz Turčije, Romunije, Nemčije, Italije, Francije in Poljske.]
Začetki valentinovega segajo v leto 269, ko so ga praznovali kot praznik svetega Valentina. Tradicija podarjanja rož, sladkarij in pošiljanja voščilnic pa je nastala šele v 18. stoletju. Približno dvesto let pozneje se običaji spreminjajo. Pari, ki so že dolgo skupaj in sveže zaljubljeni zdaj namesto obdarovanja, iščejo izkušnje, ki ustvarjajo trajne spomine.
Običajni zmenki večino dolgočasijo
Huaweieva nedavna raziskava je razkrila, kako se spreminjajo navade parov med praznovanjem valentinovega. Skoraj dve tretjini (64 odstotkov) se je strinjalo z izjavo, da so naveličani tradicionalnih zmenkov in da zato iščejo razburljive izkušnje s partnerjem ali osebo, s katero so ravnokar začeli romantično zvezo. Še posebej je to značilno za mlajše. Tradicionalni zmenki namreč dolgočasijo 71 odstotkov v starostni skupini med 26 in 35 let.
Pozabite na rože in čokolado, družite se v telovadnici ali na tečajih
Na vprašanje o popolnem zmenku, je 69 odstotkov vprašanih odgovorilo, da bi imeli raje skupno izkušnjo, kot so dejavnosti na prostem, tečaji učenja novih veščin in podobno, na račun tradicionalnih zmenkarij. Dve tretjini (67 odstotkov) je že poskusilo ustvarjalne dejavnosti, ko so kuharski tečaji, pobegi iz sob ali obiski zahtevnejših gledaliških predstav. Skoraj tri četrtine (73 odstotkov) pa je odločilo za športne dejavnosti, pohode in celo tečaje plezanja.
Skupne izkušnje partnerje zbližujejo
Spreminjanje navad je posledica želje po ustvarjanju trajnih spominov in skupnih izkušenj. Skoraj devet od desetih vprašanih (88 odstotkov) se je strinjalo s trditvijo, da skupne izkušnje zbližujejo in utrjujejo zvezo. Tri četrtine (76 odstotkov) pa bi raje skupni čas preživelo na zmenku, na katerem bi se skupaj s partnerji naučili in izkusili nekaj novega. Še posebej je to izrazito med mlajšimi pari v starostni skupini med 26 in 35 let (79 odstotkov).
V letu 2023 porast aktivnih zmenkov
Velika večina parov (91 odstotkov) načrtuje več aktivnih zmenkov, kjer partnerja doživita skupne ustvarjalne izkušnje. To velja tako za pare, ki takšno druženje načrtujejo kot za pare, ki so se že otresli tradicionalnih zmenkov. Osem od desetih vprašanih (84 odstotkov) namerava v naslednjih dvanajstih mesecih med zmenki poskusiti nove dejavnosti. 77 odstotkov načrtuje skupna potovanja, polovica (50 odstotkov) pa učenje skupnega konjička, med katerimi se jih 42 odstotkov navdušuje za fotografijo. Na tretje mesto so se uvrstili zmenki med športno dejavnostjo, o čemer razmišlja več kot tretjina (36 odstotkov) vprašanih.
Vendar imajo lahko partnerji težave pri dogovarjanju o skupnih dejavnostih. Za potovanja se na primer navdušuje več žensk kot moških (81 proti 73 odstotkov), medtem ko so ti bolj navdušeni nad športom (43 proti 29 odstotkov). Oba spola še najbolj navdušuje fotografiranje, 42 odstotkov žensk in 41 odstotkov moških. To pomeni, da se boste skoraj zagotovo s partnerjem ujeli v ljubezni do fotografije.
Izjemni romantični trenutki in spomini
Huawei je raziskavo naročil, da bi pokazal, kako se razvijajo sodobni zmenki in kako lahko tehnologija partnerjem pomaga ustvariti, ujeti in poživiti skupne romantične trenutke. Ljubezen do fotografije je skupni konjiček 74 odstotkov vprašanih. Partnerji, ki bi radi potovali (77 odstotkov vprašanih) in obenem uživali v vsestranskih možnostih tehnologije, pa se lahko odločijo za popolne sopotnike. Za vodilni in fotografsko vsestranski pametni telefon Huawei Mate 50 Pro, pametno uro za spremljanje dejavnosti in zdravja Huawei Watch GT 3 SE in za izredne brezžične slušalke Huawei FreeBuds 5i. Z učinkovitim odpravljanjem hrupa se bodo slušalke še posebej dobro obnesle med poslušanjem glasbe ali spremljanjem podkastov na letalu, v vlaku ali ob zasluženem počivanju ob bazenu.
O podjetju Huawei Consumer BG
Huaweievi izdelki in storitve so na voljo v več kot 170 državah in jih uporablja tretjina svetovnega prebivalstva. Huawei je po svetu vzpostavil že 14 raziskovalnih in razvojnih centrov, vključno v Nemčiji, na Švedskem, v Rusiji, Indiji in na Kitajskem. Huawei Consumer BG je ena od Huaweievih treh poslovnih enot in ima pod okriljem pametne telefone, tablične računalnike, osebne računalnike, nosljive naprave, storitve v oblaku in drugo. Huaweieva globalna mreža je zgrajena na več kot 30 letih strokovnega znanja in izkušenj v telekomunikacijski industriji in je posvečena zagotavljanju najnovejših tehnoloških rešitev uporabnikom po vsem svetu.