TOYOTA GAZOO Racing (TGR) je predstavila svetovno premiero dveh novih modelov – GR GT in GR GT3 – ter prvič javno prikazala prototipa v razvoju.
TOYOTA GAZOO Racing (TGR) je predstavila svetovno premiero dveh novih modelov – GR GT in GR GT3 – ter prvič javno prikazala prototipa v razvoju.
Gre za dva nova modela, ki si prizadevata zagotoviti vrhunsko vozno izkušnjo z izboljšanimi zmogljivostmi, osredotočenimi na tri ključne elemente: nizek težišče, majhno maso z visoko togostjo ter dovršeno aerodinamično učinkovitost.
GR GT je nov paradni športni avtomobil TGR, razvit kot cestno legalen dirkalnik, ki še nadgrajuje filozofijo znamke o ustvarjanju vedno boljših vozil, izhajajočih iz motošporta.
GR GT3 je nov dirkalnik po specifikaciji FIA GT3, zasnovan na modelu GR GT, namenjen kupcem, ki želijo zmagovati na dirkah.
Oba modela vključujeta nove tehnologije in proizvodne metode, vključno s prvo popolnoma aluminijasto karoserijsko strukturo pri Toyoti ter 4,0-litrskim V8 biturbo motorjem.
Modela GR GT in GR GT3 sta paradna predstavnika, ki utelešata filozofijo TGR o ustvarjanju vedno boljših, v motošportu izklesanih vozil.
Njuni razvoj – že od oblikovanja koncepta dalje – je potekal po enotnem pristopu ene ekipe, ki jo je vodil predsednik TMC Akio Toyoda, znan tudi kot mojstrski voznik Morizo.
V procesu so sodelovali profesionalni vozniki Hiroaki Ishiura, Tatsuya Kataoka in Naoya Gamou, »gentleman« dirkač Daisuke Toyoda ter interni testni vozniki, ki so tesno sodelovali z inženirji.
Razvoj GR GT temelji na pristopu »najprej voznik«, ki vključuje poslušanje, razumevanje in izpolnjevanje potreb osebe za volanom. Z enako metodologijo je bil razvit tudi GR GT3 – dirkalnik, zasnovan na modelu GR GT.
GR GT in GR GT3
Modela GR GT in GR GT3 sta umeščena kot paradni modela v tradiciji ikon, kot sta Toyota 2000GT iz šestdesetih let in Lexus LFA. Eden od razvojnih ciljev je bil ohraniti in prenesti »skrivno formulo izdelave avtomobilov« na prihodnje generacije, skladno s Toyotino filozofijo »Shikinen Sengu*«.
Rezultat tega sta dva modela, ki združujeta znanje in veščine veteranov, ki so razvili Lexus LFA, prenesene na mlajše člane ekipe; aktivno uvajanje novih, pri Toyoti prvič uporabljenih tehnologij za izboljšanje zmogljivosti vozila; ter prevzem številnih novih in doslej nepreizkušenih razvojnih izzivov.
Glavne značilnosti
Trije ključni elementi
GR GT je bil zasnovan in razvit kot cestno legalen dirkalnik. V skladu s pristopom »najprej voznik« razvoj ni stremel le k izjemnim dinamičnim zmogljivostim, temveč tudi k doseganju občutka popolne povezanosti med vozilom in voznikom, ki omogoča stalno komunikacijo med obema.
GR GT je opremljen s hibridnim sistemom, ki združuje na novo razvit 4,0-litrski V8 biturbo motor in en elektromotor.
Poleg ciljnih razvojnih vrednosti, ki vključujejo več kot 650 DIN KM sistemske moči in več kot 850 Nm sistemskega navora za vrhunske zmogljivosti, je bil neomajen poudarek namenjen trem ključnim elementom: nizkemu težišču, majhni masi ob visoki togosti ter dovršeni aerodinamični učinkovitosti.
Prilagoditev vozila za izjemno nizko težišče
Razvoj modela GR GT, ki še poteka, se je začel z jasnim ciljem: doseči izjemno nizko težišče, pri čemer je bila posebna pozornost namenjena čim nižji višini vozila in položaju voznika.
Sprejeta je bila odločitev za postavitev pogonskega sklopa s spredaj nameščenim motorjem in pogonom na zadnja kolesa, kar zagotavlja lažje obvladovanje na meji zmogljivosti.
Optimalna razporeditev težkih komponent, kot so motor, zadaj nameščen transaksle ter druge ključne komponente, je bistveno znižala njihovo težišče.
Poleg tega je bilo težišče voznika in vozila približano na skoraj identično raven, zahvaljujoč zasledovanju idealnega vozniškega položaja, ki krepi občutek povezanosti in izboljšuje vodljivost.
Uporaba prve aluminijaste karoserijske strukture pri Toyoti
Ključni element nizke mase ob visoki togosti je pri GR GT dosežen z uporabo prve popolnoma aluminijaste karoserijske strukture v zgodovini Toyote. Uporaba CFRP (plastike, ojačane z ogljikovimi vlakni) in drugih naprednih materialov za panele je omogočila nastanek čvrste, a lahke karoserije.
Obratni pristop k oblikovanju – aerodinamika na prvem mestu
Postopek oblikovanja zunanjosti v zasledovanju aerodinamične učinkovitosti se je bistveno razlikoval od dosedanjih Toyotinih praks. Namesto da bi bila aerodinamika obravnavana po končanem oblikovanju zunanjosti, je bila pri GR GT najprej določena idealna aerodinamična zasnova.
Aerodinamični inženirji in oblikovalci so sodelovali, da bi ustvarili obliko, ki podpira tako aerodinamično kot hladilno delovanje vozila.
Tudi notranjost je bila oblikovana skrbno in brez kompromisov, na podlagi ergonomskih načel, ki izhajajo iz potreb profesionalnih dirkačev – z optimiziranim vozniškim položajem in preglednostjo, potrebno za vožnjo na meji zmogljivosti.
Hkrati pa je bila upoštevana tudi vsakodnevna uporabnost.
VIR: Toyota