Ford je predstavil naslednjo fazo svoje evropske preobrazbe, s katero utrjuje svojo zavezanost regiji tako za maloprodajne kot poslovne stranke s strategijo, usmerjeno v prožnost, stroškovno učinkovitost in zavezujočo obljubo znamke.
Köln, 9. decembra 2025 – Ford je predstavil naslednjo fazo svoje evropske preobrazbe, s katero utrjuje svojo zavezanost regiji tako za maloprodajne kot poslovne stranke s strategijo, usmerjeno v prožnost, stroškovno učinkovitost in zavezujočo obljubo znamke.
Fordova strategija za Evropo temelji na treh stebrih – nadaljnji krepitvi uspešne skupine gospodarskih vozil Ford Pro, širitvi ponudbe osebnih avtomobilov Ford z novimi, prepoznavnimi modeli in optimizaciji industrijskega sistema za povečanje obsega in stroškovne učinkovitosti.
V okviru prizadevanj za trajnostno donosno poslovanje v Evropi bo Ford v naslednjem poglavju predstavil nove modele, zagon zanjo pa bo zagotavljala uvedba novih, cenovno dostopnih osebnih in gospodarskih vozil z več viri energije, zasnovanih za podporo izbiri strank na njihovi poti k elektrifikaciji in povečanje konkurenčnosti podjetja na agresivnem trgu. Načrtovana nova vozila bodo izboljšala obstoječo ponudbo Fordovih izdelkov in bodo v prodajnih salonih predvidoma na voljo leta 2028.
“Kot ameriško podjetje gledamo na Evropo kot na frontno linijo v globalni preobrazbi naše panoge,” je povedal Jim Farley,predsednik in izvršni direktor družbe Ford MotorCompany.“Način, kako si prizadevamo biti konkurenčni na tem trgu – kako inovativni smo, kako sodelujemo in vlagamo – predstavlja scenarij za naslednjo generacijo. Zavezani smo k dinamični prihodnosti v Evropi, vendar ta prihodnost od nas zahteva, da delujemo hitreje in učinkoviteje kot kdaj koli prej.”
Ford je danes napovedal strateško partnerstvo* s skupino Renault Group kot prvi korak k pospešitvi tega načrta. Partnerstvo vključuje:
- Osebna vozila: Sporazum o skupnem razvoju dveh električnih vozil znamke Ford na platformi Renault Ampere, ki bosta v prodajnih salonih na voljo leta 2028. Ford bo izkoristil skupno arhitekturo za večjo učinkovitost, hkrati pa bo vodil oblikovanje in dinamičnost vožnje, da bodo ta vozila nedvomno nosila pečat znamke Ford.
- Gospodarska vozila:Pismo o nameri za raziskovanje skupnega razvoja in proizvodnje lahkih gospodarskih vozil znamk Ford in Renault, pri čemer bosta skupne platforme izkoristila za doseganje industrijskega obsega.
Partnerstvo združuje strokovno znanje, industrijski obseg in dobaviteljsko bazo dveh velikih znamk, kar zagotavlja učinkovitost in obseg proizvodnje, ki sta potrebna za konkurenčnost v zelo dinamični regiji.
“Naš načrt je sprostiti Modri oval,” je povedal Jim Baumbick, predsednik Forda v Evropi. “Za zagotovitev konkurenčnosti izkoriščamo strateška partnerstva, vendar smo skorajda ‘obsedeni’ s končnim izdelkom. To bodo vozila, ki jih bo zabavno voziti in bodo popolnoma povezana ter bodo zagotovo izstopala iz množice.”
Izkoriščanje podatkov za povečanje produktivnosti gospodarskih strank
Ford Pro ostaja gonilna sila evropskega poslovanja podjetja. Ta oddelek presega okvire strojne opreme oziroma gospodarskih vozil in ponuja celovit ekosistem programske opreme in storitev. S pretvorbo milijard podatkovnih enot vozil v uporabne informacije je sistem Ford Liive Uptime samo v letu 2024 evropskim podjetjem zagotovil dodatnih 820.000 dni delovanja vozil.
Nadgradnja zgodovine partnerstev, optimizacija Fordovega industrijskega odtisa
Današnja najava sodelovanja s skupino Renault Group temelji na zgodovini uspešnih partnerstev Forda v Evropi s Holdingom Koç in Volkswagnom. Partnerske platforme izkoriščamo za razvoj vozil, ki so nedvomno Fordovi – cenovno dostopni, inovativni in zelo prepoznavni.
Ford Otosan, naše skupno podjetje s Holdingom Koç, velja za eno najuspešnejših partnerstev v panogi in pomembno prispeva k vrednosti poslovanja z gospodarskimi vozili v Evropi. Tovarne Ford Otosan, integrirane v Fordov industrijski odtis v Evropi, uporabljajo električne pogonske enote, proizvedene v Halewoodu v Veliki Britaniji, kjer je Ford poskrbel za 380 milijonov funtov vredno naložbo v tovarno, in napredno tehnologijo motorjev iz Fordove tovarne v Dagenhamu v Veliki Britaniji.
Fordovo sodelovanje s Volkswagnom pomembno prispeva k okrepitvi poslovanja na področju gospodarskih vozil in osebnih avtomobilov. Fordova trenutna ponudba električnih vozil iz zavezništva nastaja v novem centru za električna vozila v Kölnu.
Hkrati Ford v Evropi razvija svoje industrijske dejavnosti, ki so zasnovane za podporo prehodu na vozila z več viri energije in zagotavljanje izbire za stranke. Fordova tovarna v Valencii bo še naprej imela ključno vlogo pri uresničevanju Fordovega načrta za izboljšanje ponudbe osebnih vozil v Evropi.
Ford poziva h konstruktivnemu usklajevanju politik
Fordova strategija za Evropo je zasnovana tako, da se prilagaja spreminjajočim se evropskim predpisom o emisijah CO2 in strankam ponuja vrsto dostopnih, večenergetskih možnosti med prehodom na elektrifikacijo. Trenutni delež električnih vozil v Evropi je stabilen in znaša 16,1 %, kar je daleč pod zahtevanimi 25 % novih registriranih vozil, potrebnih za izpolnitev strogih evropskih ciljev glede CO2 do leta 2025.
“Vsem moramo omogočiti, da izkoristijo prednosti elektrifikacije, in strankam pustiti, da same izberejo, ali želijo popolnoma električna ali hibridna vozila,” je dejal Jim Baumbick, predsednik Forda Evropa.“Tako prehod postane privlačnejši in cenovno dostopnejši za vse potrošnike in podjetja, kar spodbuja povpraševanje, namesto da ga zavira.”
Ford predlaga tri korake za uspešen prehod:
- Uskladitev ciljev z realnostjo.Cilje glede emisij CO2 moramo uskladiti z dejanskim sprejemanjem na trgu in avtomobilskim proizvajalcem zagotoviti realističen in zanesljiv 10-letni načrtovalni horizont. To vključuje možnost, da potrošniki dalj časa vozijo hibridna vozila, s čimer se premosti vrzel, namesto da se jih sili v korak, na katerega niso pripravljeni.
- Spodbujanje prehoda.Evropski proizvajalci so v električna vozila vložili na stotine milijard. Vlade morajo to zavezo dopolniti z doslednimi spodbudami za nakup in infrastrukturo za polnjenje, ki sega onkraj bogatih urbanih središč na podeželje.
- Podpora delujočemu gospodarstvu. Sedanja politika glede gospodarskih vozil je gospodarski davek na hrbtenico Evrope. Samo 8 % novih dostavnih vozil je električnih. Ta vozila so orodja za vodovodarje, cvetličarje in gradbenike. Agresivni cilji glede CO2 za gospodarska vozila nepravično kaznujejo mala in srednja podjetja, ki ustvarjajo več kot 50 % evropskega BDP.
* ‘Partnerstvo’ se nanaša na splošno sodelovanje med strankami in ne pomeni pravne strukture partnerstva ter delitve finančnega ali pravnega tveganja.
VIR: Summitmotors