Ford in Renault Group sta napovedala pomembno strateško partnerstvo*, katerega cilj je razširiti ponudbo električnih vozil Ford za evropske kupce in tako znatno povečati konkurenčnost obeh podjetij v hitro razvijajočem se avtomobilskem sektorju v Evropi.
Köln in Pariz – 9. decembra 2025 – Ford in Renault Group sta napovedala pomembno strateško partnerstvo*, katerega cilj je razširiti ponudbo električnih vozil Ford za evropske kupce in tako znatno povečati konkurenčnost obeh podjetij v hitro razvijajočem se avtomobilskem sektorju v Evropi.
Temelj tega sodelovanja je sporazum o partnerstvu za razvoj dveh električnih vozil znamke Ford. Nova modela bosta temeljila na platformi Ampere, izkoriščala pa bosta izrazite prednosti in konkurenčnost podjetij v sklopu skupine Renault Group na področju električnih vozil. Proizvajal ju bo Renault na severu Francije ter pri tem uporabil najsodobnejše proizvodne zmogljivosti in strokovno znanje Ampere ElectriCity.
Oba avtomobila, ki ju je zasnoval Ford in razvil skupaj z Renault Group, bosta izstopala z izrazito dinamično vožnjo, pristnimi geni znamke Ford in intuitivno uporabniško izkušnjo. Označujeta prvi korak v obsežni ofenzivi novih modelov Ford v Evropi. Prvi od obeh modelov bo v prodajnih salonih predvidoma na voljo v začetku leta 2028.
Poleg sodelovanja na področju električnih vozil sta Ford in Renault Group podpisala tudi pismo o nameri za sodelovanje na področju evropskih lahkih gospodarskih vozil. V skladu z njim bosta partnerja raziskala možnosti za skupni razvoj in proizvodnjo izbranih lahkih gospodarskih vozil znamk Ford in Renault.
François Provost, izvršni direktor Renault Group, je povedal: “Renault Group z veseljem napoveduje novo strateško sodelovanje s Fordom, legendarnim proizvajalcem avtomobilov. To partnerstvo dokazuje moč našega skupnega znanja in konkurenčnosti v Evropi. Dolgoročno bo združitev naših moči s Fordom povečala našo inovativnost in odzivnost na hitro spreminjajočem se evropskem avtomobilskem trgu.”
Jim Farley, predsednik in izvršni direktor Ford Motor Company, je povedal: “Strateško partnerstvo z Renault Group je pomemben korak za Ford in podpira našo strategijo za izgradnjo zelo učinkovitega in za prihodnost primernega poslovanja v Evropi. Združili bomo industrijski obseg in sredstva za električna vozila skupine Renault Group s Fordovim legendarnim dizajnom in dinamičnim voznim občutkom, da bomo ustvarili vozila, ki so zabavna, zmogljiva in po duhu izrazito Fordova.”
Združevanje moči
Podjetji bosta dokazane zmogljivosti in konkurenčnost platforme Ampere Renault Group, ekosistema proizvodnje električnih vozil in industrijskih zmogljivosti v severni Franciji (ElectriCity) izkoristili za proizvodnjo dveh povsem novih električnih osebnih vozil znamke Ford.
Z združitvijo strokovnega znanja dveh pomembnih akterjev v Evropi na področju inovacij, oblikovanja, programske opreme in izvajanja storitev bosta Ford in Renault Group skušala rešiti izzive v industriji in bolje poskrbeti za stranke v segmentu osebnih in gospodarskih vozil.
Strateško partnerstvo med Fordom in Renault Group bo združilo desetletja izkušenj v segmentu lahkih gospodarskih vozil ter industrijski obseg in obsežno dobavno bazo obeh podjetij, s čimer bo nastala močna sila, ki bo spodbujala inovacije in učinkovitost na evropskem trgu.
*‘Partnerstvo’ se nanaša na splošno sodelovanje med strankami in ne pomeni pravne strukture partnerstva ter delitve finančnega ali pravnega tveganja.
O družbi Ford Motor Company
Ford Motor Company (NYSE: F) je globalno podjetje s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan, ki si prizadeva pomagati graditi boljši svet, v katerem se lahko vsak človek svobodno giblje in uresničuje svoje sanje. Načrt družbe Ford+ za rast in ustvarjanje vrednosti združuje obstoječe prednosti, nove zmožnosti in stalne odnose s strankami, da bi obogatili izkušnje teh strank in poglobili njihovo zvestobo. Ford razvija, proizvaja in trži inovativne, nadvse priljubljene poltovornjake, športne terence, gospodarska in osebna vozila ter razkošne modele vozil Lincoln, vse to pa dopolnjuje s povezanimi storitvami. Podjetje je v ta namen ustanovilo tri na uporabnike osredotočene poslovne segmente: Ford Blue, ki razvija legendarna vozila z motorji z notranjim zgorevanjem in hibridna vozila, Ford Model e, ki orje ledino z razvojem revolucionarnih električnih vozil in vgrajene programske opreme za stalno navzoče digitalne izkušnje za vse stranke in Ford Pro, ki komercialnim strankam pomaga preoblikovati in razširiti svoja podjetja z vozili in storitvami, prilagojenimi njihovim zahtevam. Poleg tega Ford zagotavlja finančne storitve prek podjetja Ford Motor Credit Company. V družbi Ford je po vsem svetu zaposlenih približno 170.000 ljudi. Za več informacij o Fordu ter Fordovih izdelkih in storitvah obiščite spletno stran corporate.ford.com.
O RenaultGroup
Renault Group je v ospredju mobilnosti, ki se nenehno prenavlja. Skupina se osredotoča na dopolnjevanje svojih štirih blagovnih znamk – Renault, Dacia, Alpine in Mobilize – ter svojim strankam ponuja trajnostne in inovativne rešitve mobilnosti. Skupina je prisotna v 114 državah in je v letu 2024 prodala 2,265 milijona vozil. Zaposluje več kot 98.000 ljudi, ki vsak dan uresničujejo cilj skupine, da mobilnost zbližuje ljudi.
Skupina je pripravljena sprejeti izzive tako na cesti kot na konkurenčnem trgu in se je zavezala k ambiciozni in vrednost ustvarjajoči preobrazbi, usmerjeni v razvoj novih tehnologij in storitev ter nove palete še bolj konkurenčnih, uravnoteženih in elektrificiranih vozil. V skladu z okoljskimi izzivi je cilj skupine doseči ogljično nevtralnost v Evropi do leta 2040.
VIR: Summitmotors