Seznam navdihujočega branja je tudi tokrat za vas pripravila Simona Kruhar Gaberšček.

Seznam navdihujočega branja je tudi tokrat za vas pripravila Simona Kruhar Gaberšček.

Objavljeno:

sobota, 3. Maj, 2025 Simona Kruhar Gaberšček Glavna urednica Marketing magazina

Foto: Dreamstime

Zagotovo boste našli navdih v športni in življenjski zgodbi Luke Dončića, v razmišljanjih več kot 40-ih slovenskih voditeljic in voditeljev ali pa celo v prihodnji različici sebe, kot jo zariše profesor marketinga Hal Hershfield. Ali pa v srhljivki Nič od tega ni res, kjer uspešna podkasterka predstavlja zgodbo naključne znanke, ki se sprevrže v tragično iskanje resnice, morda pa tudi v življenju štirih sester ameriške pisateljice Ann Napolitano, ki izpostavi pomen družinskih vezi in kaj jih lahko prekine – in ponovno združi.

Carlos Báidez: Čudežni fant - življenje in igra Luke Dončića

Mladinska knjiga, 2025

Nenadna odločitev ekipe Dallas Mavericks, da se odpove Luki Dončiću, je pretresla košarkarski svet in razburila številne navijače. Menjava, ki je Dončića poslala k LA Lakersom v zameno za Anthonyja Davisa, je bila deležna ostrih kritik, predvsem zaradi pomanjkljive komunikacije s strani Mavericksov. Navijači so svoje nezadovoljstvo izražali z javnimi protesti pred domačo dvorano in na družbenih omrežjih – to je bil popoln piarovski flop, ki preseneča glede na komunikacijsko mašinerijo, ki jo premorejo Mavericksi. Morda se obiskovalci lanskega Dneva_d v organizaciji Marketing magazina še spomnite Becce Genecov, direktorice družbenih omrežij pri Mavericksih, ki je izjemno pohvalno govorila o Luki in kaj vse so po komunikacijski plati pridobili, odkar se je pridružil klubu. No, po novici o njegovem odhodu so njihova družbena omrežja utrpela precejšen udarec, saj so jih sledilci začeli bojkotirati. Toda Luka se je očitno kmalu pobral in svojo vrednost začel dokazovati pri LA Lakersih, vmes pa svoj nekdanji klub še malce okrcal z oglasom za superge Jordan Luka 3, v katerem je uporabil menda svojo najljubšo pesem, srbsko uspešnico Miki Milane. Seveda je pritegnil pozornost svetovne javnosti in zanetil vročico na družbenih omrežjih.

In kako je nastajala »blagovna znamka Luka Dončić«? Ob ravno pravem trenutku, tik preden so Dončića soočili z dejstvom, da se mora posloviti od Dallasa, je pri Mladinski knjigi izšla knjiga Čudežni fant: življenje in igra Luke Dončića, ki jo je napisal španski novinar Carlos Báidez. Seveda ta še ne vključuje zadnjega zasuka v Dončićevi karieri, ponuja pa poglobljen vpogled v dosedanje življenje in kariero slovenskega košarkarskega asa. Avtor bralca popelje skozi Dončićevo otroštvo v Ljubljani, kjer je že od malih nog kazal izjemen talent za košarko. Kot precej čustveno piše Báidez, sta mu starša, oče Saša Dončić, prav tako predan košarkar, in mama Mirjam Poterbin, nudila neomajno podporo in ga spodbujala na vsakem koraku.​ Zato sta tudi ustregla sinovi želji, da se pridruži podmladku Real Madrida in se pri komaj trinajstih letih preseli v Madrid. To je bilo ključno za njegov razvoj, saj je v Španiji dozorel tako kot igralec kot tudi osebnost. Knjiga podrobno opisuje izzive, s katerimi se je soočal mladi Slovenec v tujini, ter kako je s trdim delom in predanostjo premagal ovire ter se iz čudežnega dečka razvil v čudežnega fanta.​

Ljubitelji košarke bodo v knjigi našli tudi podrobne opise Dončićevih najpomembnejših tekem, od njegovih začetkov pri Real Madridu do preboja v ligi NBA. Avtor analizira njegove ključne poteze, taktike in trenutke, ki so zaznamovali njegovo kariero. Poleg športnih dosežkov pa knjiga ponuja tudi vpogled v Dončićevo osebno življenje, njegovo razmišljanje, vrednote in odnose z bližnjimi, kar omogoča celovit pogled na njegovo osebnost.​

Čudežni fant je več kot le biografija; je navdihujoča zgodba o talentu, trdem delu, družinski podpori in vztrajnosti. Carlos Báidez je s svojim pripovedovanjem uspel ujeti bistvo Luke Dončića ter njegovo pot od ljubljanskih igrišč do največjih svetovnih aren. Knjiga je obvezno branje za vse, ki želijo razumeti, kaj je potrebno za doseganje vrhunskega uspeha v svetu športa in kako pomembni so pri tem tako osebni kot profesionalni dejavniki. Ne nazadnje jo lahko prebiramo tudi kot zgodbo o rojstvu močne blagovne znamke in vrednotah, ki jih pooseblja, da se lahko približa množicam.

Sonja Klopčič in Natalie Cvikl Postružnik: Zgodbe za pogum in navdih

Primus, 2024

V času, ko se od voditeljev zahteva več kot zgolj strateško vizijo in poslovno odličnost, prinaša knjiga Zgodbe za pogum in navdih pomembno sporočilo. Urednici Sonja Klopčič in Natalie Cvikl Postružnik sta zbrali premišljene in iskrene zgodbe 44 slovenskih voditeljic in voditeljev, ki skozi lastne izkušnje osvetljujejo temeljne vrednote vodenja: samozavest, ambicijo, odgovornost in sodelovanje.

Knjiga presega klasične priročnike o vodenju, saj ne ponuja zgolj receptov ali teorij, temveč poglobljene osebne izpovedi tistih, ki so skozi svoje preizkušnje in zmage oblikovali lastne vodstvene pristope. Bralec se tako znajde v neposredni bližini odločevalcev, ki odkrito govorijo o svojih uspehih, dilemah, pa tudi o napakah, iz katerih so se učili.

Ena od ključnih odlik knjige je njena pestrost. V zgodbah najdemo različne profile voditeljev – od podjetnikov, akademikov, nevladnikov do menedžerjev v velikih korporacijah. Vsak prinaša edinstveno perspektivo, a vsem je skupna želja po tem, da svoje izkušnje prenesejo naprej. To daje knjigi močno mentorsko noto, zaradi česar jo bodo cenili tako izkušeni voditelji kot tisti, ki šele stopajo na svojo pot.

Zasnova knjige omogoča postopno in premišljeno branje. Vsaka zgodba prinaša določeno življenjsko lekcijo, ki jo lahko bralec prenese v svoje delovno okolje ali osebni razvoj. Pri tem so avtorji raznoliki tudi v načinu podajanja svojih zgodb – nekatere so bolj analitične, druge bolj čustvene, a vse delujejo pristno in navdihujoče.

Pomemben vidik knjige je tudi poudarek na trajnostnem in odgovornem vodenju. Vse več organizacij in posameznikov se zaveda, da voditeljstvo ne pomeni le doseganja poslovnih ciljev, temveč tudi ustvarjanje pozitivnega vpliva na okolico. Knjiga bralca spodbuja k razmisleku o tem, kakšen voditelj si želi postati in kako lahko prispeva k boljšemu svetu. Konec vsake zgodbe namreč spremljajo vprašanja, ki spodbujajo k razmisleku za celostno vodenje.

Čeprav so zgodbe edinstvene, se med njimi prepletajo skupne niti – moč zaupanja vase, vztrajnost, pomen dobrih odnosov in sposobnost soočanja s spremembami. Ravno zaradi te univerzalnosti knjiga nagovarja širok krog bralcev, ne glede na njihovo področje delovanja.

Knjiga Zgodbe za pogum in navdih je odličen sopotnik za vse, ki iščejo motivacijo, sveže poglede na vodenje ali preprosto želijo izvedeti več o ljudeh, ki krojijo razvoj gospodarstva in družbe. Je zbirka zgodb, ki jih ne prebereš le enkrat – vračaš se k njim vedno znova, ko potrebuješ novo dozo poguma in navdiha.

Hal Hershfield: Vaš bodoči jaz

Primus, 2024

Navdihujoča, čeprav na drugačen način, je tudi knjiga Vaš bodoči jaz Hala Hershfielda, ki raziskuje, kako naša percepcija prihodnjega jaza vpliva na odločitve, ki jih sprejemamo danes. Avtor, profesor marketinga in vedenjskega odločanja na Univerzi Kalifornije (UCLA), svoje delo utemelji na več kot desetletju revolucionarnih raziskav, kar knjigi daje trdno znanstveno podlago. ​

Hershfield pojasnjuje, da mnogi med nami dojemamo svojega prihodnjega jaza kot tujca, kar vodi v odločitve, ki so usmerjene v takojšnje zadovoljstvo, namesto v dolgoročno dobrobit. To pojasnjuje, zakaj pogosto izberemo zrezek namesto zelenjave, ne glede na posledice za naše zdravje, ali zakaj raje zapravljamo za luksuzne predmete, namesto da bi varčevali za upokojitev. ​

Knjiga ponuja praktične nasvete, kako se bolje povezati s svojim prihodnjim jazom. Ena od metod je vizualizacija sebe v prihodnosti (to je tudi običajna praksa vrhunskih športnikom, pa tudi menedžerjev), kar lahko poveča občutek povezanosti in posledično vodi k boljšim odločitvam v sedanjosti. Hershfield poudarja, da je ta povezava ključna za uravnoteženje trenutnega življenja in načrtovanja za prihodnost. ​

Eden izmed ključnih poudarkov knjige je, da se naša osebnost skozi čas spreminja. Hershfield navaja, da imamo pet osnovnih osebnostnih lastnosti – odprtost za nove izkušnje, vestnost, sprejemljivost, ekstravertnost in nevroticizem – in da večina ljudi skozi desetletje doživi pomembne spremembe v eni od njih. To pomeni, da je naš prihodnji jaz lahko precej drugačen od sedanjega, kar še dodatno poudarja potrebo po povezovanju s to prihodnjo različico sebe.

Hershfield prav tako raziskuje koncept »mentalnega potovanja skozi čas«, kjer naše misli nihajo med sedanjostjo, preteklostjo in prihodnostjo. Ta sposobnost nam omogoča, da se učimo iz preteklih izkušenj in načrtujemo prihodnost, vendar lahko vodi tudi v napake pri odločanju, če se preveč osredotočamo na trenutne želje na račun prihodnjih koristi.

Povezovanje s prihodnjim jazom ima tudi etične implikacije. Ljudje, ki čutijo močnejšo povezavo s svojo prihodnjo različico, so manj nagnjeni k neetičnemu vedenju, saj bolj upoštevajo dolgoročne posledice svojih dejanj. To kaže, da lahko izboljšanje te povezave vodi k bolj odgovornemu in etičnemu vedenju. ​

Tisto, kar knjigo Vaš bodoči jaz loči od klasičnih priročnikov za osebno rast, je njena duhovitost in lahkotnost, ki sta prepleteni z resnimi znanstvenimi vpogledi. Hal Hershfield ne pridiga in ne postavlja nemogočih standardov, temveč s preprostim in berljivim slogom razkriva, kako si lahko z boljšim razumevanjem sebe olajšamo pot do prihodnosti, na katero bomo ponosni. Namesto da bi le ponujal instantne rešitve, bralca spodbuja k razmišljanju in eksperimentiranju s svojim dojemanjem časa. Kar je osvežujoče, je njegova sposobnost, da zapletene psihološke koncepte predstavi s pomočjo anekdot, raziskav in celo humorne distance, zaradi česar knjiga ni zgolj poučna, ampak tudi zabavna. Hershfield nas na nevsiljiv način prepriča, da ni nujno, da življenje vedno poteka po točno določenem načrtu, a da nam nekaj zavestnega napora v odnosu do prihodnjega jaza lahko pomaga, da v prihodnosti ne bomo sami sebi največje razočaranje.

Knjiga za vse, ki jih zanimata vedenjska znanost in psihologija odločanja – in vsi, ki delate v marketingu in komunikacijah, ste zagotovo med njimi.

Lisa Jewell: Nič od tega ni res

Primus, 2024

Medtem ko hodim, pogosto poslušam podkaste, saj mi ta način spremljanja vsebin predstavlja priročno bližnjico do tematik, ki me zanimajo. V zadnjih letih je sicer prišlo do prave poplave teh zvočnih oddaj in vedno pogosteje se sprašujem o njihovi verodostojnosti, saj njihovi avtorji v očitnem pomanjkanju zanimivih gostov prepogosto gostijo samooklicane strokovnjake, ki zelo očitno zavajajo poslušalce z domnevno znanstveno osnovanimi trditvami – kar pa še zdaleč niso. Preveč preprosto je prikrojiti razlago ugotovitev raziskav, četudi znanstveno izvedenih, po svoji meri. Zato se veselim dne, ko se bo tudi to področje prečistilo in bodo obstali le tisti, resnično vredni zaupanja. Tako, kot se je to zgodilo že s številnimi mediji pred pojavom podkastov. Ključno vlogo pri ustvarjanju zmede, glede tega, kar je dejansko res in kaj ne, imajo tudi gostitelji podkasta, ki se v želji po čim večji poslušanosti prepogosto ne zavedajo svoje odgovornosti pri izbiri gostov. In prav ta vidik je osrednjega pomena v izjemnem psihološkem trilerju Nič od tega ni res britanske pisateljice Lise Jewell.

Priljubljena podkasterka Alix Summer se s povsem dobrimi nameni loti snemanja podkasta z Josie Fair, na katero po naključju naleti v restavracijo, ko obe praznujeta svoj 45. rojstni dan. Rojstni datum je sicer tudi vse, kar ju druži. Alix je namreč »prototip« sodobne uspešne ženske z lepim domom, možem, ki jo obožuje, in neproblematično hčerkico, Josie pa njeno popolno nasprotje. Živi z več kot dvajset let starejšim možem, s katerim sta začela razmerje, ko je bila še mladoletna, najstniški hčerki pa sta, milo rečeno, čudaški – starejša je že pred leti pobegnila od doma, mlajša pa dneve preživlja zaprta v sobi, kjer stalno igra računalniške igre. Josie je prepričana, da bi bila njena življenjska zgodba zanimiva za Alixine poslušalce, in čeprav Alix gloda dvom, se ne more upreti skušnjavi, da bi jo posnela. Toda na dan začenjajo prihajati resnično temne skrivnosti Josie in njene družine, poleg tega pa se Josie prefinjeno prerine v Alixino življenje.

Zgodba je resnično srhljiva, Lisa Jewell pa mojstrsko prepleta različne perspektive in bralca ves čas pušča v dvomih – komu verjeti? Josie razkriva neverjetne skrivnosti o svojem življenju, toda, ali so njene besede resnica ali zgolj manipulacija? Kaj pa njeni bližnji – hčeri, mož? Kdo je čigava žrtev – sta hčerki žrtev pedofilskega očeta, kot svojega moža poskuša prikazati Josie, ali pa so vsi skupaj žrtev Josie in njenega zblojenega uma? Napetost postopoma raste in tudi podkast prerašča v pravo psihološko dramo.

Posebna odlika knjige je prav občutek realizma, ki ga avtorica ustvari s podrobnim prikazom dinamike sodobnih medijev in vpliva podkastov. Ti niso več zgolj prostor za deljenje zgodb, temveč lahko postanejo tudi orodje manipulacije in močno orožje v rokah tistih, ki znajo igrati s človeškimi čustvi.

Nič od tega ni res ni zgolj še en psihološki triler, temveč tudi pronicljiva refleksija naše obsedenosti s senzacionalizmom in z resničnimi zgodbami, ki morda niso tako resnične, kot bi si želeli verjeti. Bralca bo držala v napetosti do zadnje strani, obenem pa ga morda pustila tudi z rahlo nelagodnim občutkom – koliko zgodb, ki jih poslušamo, je resnično vrednih zaupanja? In kaj je sploh resnica?

Ann Napolitano: Živijo, lepotica

Beletrina, 2024

Ameriška pisateljica Ann Napolitano je zaslovela s svojim romanom Dragi Edward, njen zadnji, četrti roman Živijo, lepotica pa je prav tako postal mednarodna uspešnica, prevedena v številne jezike. Bralci portala Goodreads in uredniki Amazona so jo uvrstili med najbolj brane knjige v letu 2023, nad njo se je navdušila tudi Oprah Winfrey, ki jo je izbrala za jubilejno, stoto priporočilo svojega knjižnega kluba, nekdanji ameriški predsednik Barack Obama pa jo je uvrstil na svoj poletni bralni seznam, kot lahko preberemo na zavihku knjige, ki je v prevodu Eve Žerjav izšla v zbirki Žametna Beletrina.

Tako pozitiven odziv ne preseneča, saj gre za globoko čustveno pripoved tako o moči kot tudi o krhkosti družinskih vezi, junaki(nje) pa so naslikani tako realistično, da se lahko z njimi poistoveti vsak od nas.

Roman, ki se dogaja v italijanski četrti v Chicagu, je zasnovan kot hommage klasiki Čas deklištva Louise May Alcott, saj tudi v njem nastopajo štiri sestre, ki so si že v otroštvu dodelile vloge svojih junakinj iz priljubljene klasike. Najstarejša Julie si želi imeti svoje življenje povsem pod nadzorom, pri tem pa izkazuje pretirano željo tudi po nadzorovanju drugih ljudi. To še posebej pride do izraza v njenem odnosu z Williamom, srednješolskim košarkarskim zvezdnikom, ki ga brez težave prepriča tako v poroko kot tudi otroka, pri tem pa mu naslika, kakšno kariero bi si moral ustvariti in mu jo tudi narekuje. Druga sestra Sylvie je romantična in zasanjana duša, ki sanja o svojem princu na belem konju, svoj čas pa najraje namenja prebiranju knjig in s svojimi ljubimci med policami knjižnice. Dvojčici Cecelia in Emeline sta izjemno povezani, a tudi zelo različni; prva je samosvoja umetnica, druga pa si že vse življenje želi, da bi imela kopico otrok. Njihovo na videz brezskrbno življenje najprej prekine izguba nadvse ljubljenega očeta Charlieja, ki je sicer živel v senci svoje žene Rose, a je s svojo ljubečo prisotnostjo in neomajno podporo hčerkam močno vplival na družinsko dinamiko. Nato pa po spletu naključij Sylvia in William ugotovita, da sta si usojena, kar ustvari velik propad med sestrami. Čeprav se William že pred tem odloči, da zapusti Julio in se odreče komaj rojeni hčerki Alice, saj se ne počuti doraslega ženinim pričakovanjem, Julia prekine vezi s sestrami in si življenje na novo ustvari v New Yorku.

Živijo, lepotica je roman, ki bralca ne pusti ravnodušnega. S svojo globoko čustveno pripovedjo in kompleksnimi liki nas opominja na pomen družinskih vezi, ljubezni in odpuščanja. Ann Napolitano je s tem delom dokazala svoj izjemni pripovedni talent in sposobnost, da se dotakne najglobljih čustev svojih bralcev.​

Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu april 2025, #526. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

VIR: MM