Na Mediani ugotavljajo, da so razlike med samskimi in vezanimi zelo velike. Ne le v (nakupnih) navadah, temveč tudi v načinu preživljanja prostega časa, izbiri trgovin in življenjskih vrednotah.

Na Mediani ugotavljajo, da so razlike med samskimi in vezanimi zelo velike. Ne le v (nakupnih) navadah, temveč tudi v načinu preživljanja prostega časa, izbiri trgovin in življenjskih vrednotah.

Kaja Kovič Novinarka Marketing magazina

»Baby boomerji« se ne obdarujejo

Ob prazniku ljubezni darila kupuje tretjina prebivalcev Slovenije. Med samskimi se jih za obdarovanje odloči 20 odstotkov, med vezanimi pa še enkrat več, torej 40 odstotkov. Največ daril za valentinovo kupujejo pripadniki generacije Y, medtem ko za generacijo »baby boom« obdarovanje ni značilno.

Razlike v vrednotah

Vezanim sta zelo pomembni poroka (dolgotrajno razmerje) in družina, samskim pa prijatelji. Samski precej več pozornosti kot vezani namenjajo temu, kako jih vidijo drugi. Vezani se raje družijo pri njih doma, samski pogosteje izberejo večerno druženje v baru ali gostilni.

Samski se srečujejo v Mercatorju in Hoferju

Samski se v trgovino odpravijo manj pogosto, več poudarka dajo ceni in posebnim prehranskim izbiram – »budget«, bio/eko, veganski in vegetarijanski izdelki, beljakovinski izdelki in izdelki iz pravične trgovine.

Samski več denarja potrošijo v Mercatorju in Hoferju, vezani pa v Lidlu in Eurospinu. Za vezane pogosteje velja, da si vzamejo čas za pripravo hrane in kuhanje.

Samski v večji meri pravijo, da imajo na njihove nakupne odločitve vpliv komentarji in objave na spletu ter mnenja znanih oseb.

Samski »skrolajo«, vezani pred televizorjem

Samske pogosteje dosežejo mediji na prostem, medtem ko vezane televizija in radio, saj manj uporabljajo Instagram in TikTok.

Samski se pogosteje odzovejo na oglaševanje na družbenih omrežjih, preko e-pošte in na zunanje oglaševanje, vezani pa na oglaševanje v letakih in na TV ter na nenaslovljeno pošto v nabiralnik.

Samski nadpovprečno radi sledijo vplivnežem na družbenih omrežjih in preizkusijo izdelek/storitev, ki jo predstavljajo.

Mož ženi: »Pojdi z menoj v toplice!«

Samski med dopustom raje potujejo po različnih državah, obiskujejo mesta, se ukvarjajo z vodnimi športi ter potujejo z avtobusom in nahrbtnikom. Vezani pogosteje kot samski izberejo toplice.

Dve tretjini vezanih sami opravita dela doma (vzdrževanje, popravilo, urejanje), med samskimi pa to uspe le petini.

Med večjimi avtomobilskimi znamkami samski pogosteje vozijo Ford, Volkswagen in BMW, medtem ko vezani prisegajo na Opel in Škodo.

Več samskih uporablja mobilni telefon blagovnih znamk Apple in Xiaomi, več vezanih pa Huawei in Samsung.

 

* Mediana vsako leto izvaja raziskavo TGI Adria na po spolu, starosti in regiji reprezentativnem vzorcu več kot 17.000 ljudi iz Slovenije, Hrvaške in Srbije.

VIR: MM