V kampanjo pred junijskimi posvetovalnimi referendumi sta najvišje zneske vložili največji parlamentarni stranki Gibanje Svoboda in SDS. Med strankami so po višini zneskov izstopali še neparlamentarni Pirati, in sicer v kampanji o konoplji, med pravnimi osebami pa v kampanji o prostovoljnem končanju življenja Društvo Srebrna nit.
ponedeljek, 28.10.2024
Ljubljana, 28. oktobra (STA) - V kampanjo pred junijskimi posvetovalnimi referendumi sta najvišje zneske vložili največji parlamentarni stranki Gibanje Svoboda in SDS. Med strankami so po višini zneskov izstopali še neparlamentarni Pirati, in sicer v kampanji o konoplji, med pravnimi osebami pa v kampanji o prostovoljnem končanju življenja Društvo Srebrna nit.
V kampanjo pred posvetovalnimi referendumi o ureditvi pravice do pomoči pri prostovoljnem končanju življenja, preferenčnem glasu in legalizaciji konoplje za medicinske namene ter za osebno rabo, ki so junija potekali sočasno z evropskimi volitvami, se je skupaj vključilo 19 organizatorjev kampanje, od tega 11 političnih strank, sedem pravnih oseb in fizična oseba.
Stranke Gibanje Svoboda, SDS, NSi, SD, Levica, SLS, Vesna, Zeleni Slovenije, Pirati in Stranka mladih - Zeleni Evrope so sodelovale v kampanji za vse tri posvetovalne referendume, stranka Glas za otroke in družino pa le v kampanji pred referendumom o pravici do prostovoljnega končanja življenja.
Med pravnimi osebami so v Društvu mladi Zeleni Slovenije in Društvu Zelena akademija Slovenije so sodelovali v vseh treh kampanjah. Združenje slovenskih katoliških zdravnikov je sodelovalo v kampanji o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja in kampanji o rabi konoplje, Slovensko združenje za kronične nenalezljive bolezni v kampanji o rabi konoplje, Srebrna nit, Združenje Gibanje za otroke in družine ter Društvo Gibanje za življenje pa v kampanji o prostovoljnem končanju življenja. V slednjo se je kot fizična oseba podala tudi Metka Zevnik.
Organizatorji so morali odpreti posebne transakcijske račune ter Agenciji RS za javnopravne evidence in storitve (Ajpes) predložiti poročila o financiranju kampanje. Iz njih je razvidno, da so v kampanjo vložili različne zneske.
Največ sta vložili največji parlamentarni stranki Gibanje Svoboda in SDS. Največja vladna stranka je v kampanji o prostovoljnem končanju življenja in rabi konoplje porabila po dobrih 20.000 evrov, v kampanji o preferenčnem glasu pa 16.000 evrov. Največja opozicijska stranka SDS je v vsako izmed kampanj vložila po 11.650 evrov.
Drugi organizatorji z izjemo Piratov, ki so v kampanjo o rabi konoplje vložili dobrih 11.000 evrov, so porabili skromnejše zneske. Društvo Srebrna nit je za kampanjo o pravici do pomoči pri prostovoljnem končanju življenja porabilo dobrih 5000 evrov, Gibanje za otroke in družine dobrih 3000 evrov, Slovensko združenje za kronične nenalezljive bolezni dobrih 2000 evrov, Metka Zevnik pa 1400 evrov. Stranka Glas za otroke in družino je v kampanjo o rabi konoplje vložila 3700 evrov.
Preostali organizatorji so imeli s kampanjo bistveno manjše stroške, po večini zgolj stroške odprtja posebnega transakcijskega računa, ki ga morajo skladno z zakonodajo odpreti organizatorji referendumskih kampanj.
STA objavlja tabelo z zneski, ki so jih za financiranje vsake od referendumskih kampanj porabili organizatorji, ki so v ta namen vložili kaj več kot le strošek odprtja transakcijskega računa (v evrih).
preferenčni končanje konoplja organizator glas življenja ------------------------------------------------------------------- Gibanje Svoboda 16.034 22.812 25.755 SDS 11.650 11.650 11.650 Pirati 1.253 // 11.301 NSi // 276 // Srebrna nit // 5.519 // Združenje za kronične nenalezljive bolezni // 2.250 // Gibanje za otroke in družine // 3.612 // Glas za otroke in družine // // 3.700 Metka Zevnik // 1.464 //
Vir: Ajpes
VIR: Tax Fin Lex