RENAULT EMBLEME DOKAZUJE, DA JE MOŽNO EMISIJE CO2 EQ. ZMANJšATI ZA 90%
RENAULT EMBLEME DOKAZUJE, DA JE MOŽNO EMISIJE CO2 EQ. ZMANJšATI ZA 90%
Koncept Renault Embleme predstavlja podjetniško vizijo o vozilu, ki naslavlja izziv mobilnosti z nizkim ogljičnim izpustom. Ob soočanju z obsežnimi inženirskimi in inovacijskimi izzivi ta koncept ilustrira, kako lahko proizvodnja vozil podjetju, kot je Renault Group, omogoči doseganje neto ničelnih emisij ogljika do leta 2040 v Evropi in do leta 2050 globalno.
Renault Embleme je zasnovan za maksimalno dekarbonizacijo skozi vse faze življenjskega cikla. Je družinsko vozilo, zasnovano za zmanjšanje emisij CO2 eq. za 90% od začetka do konca življenjske dobe v primerjavi z današnjimi primerljivimi vozili. Ta šik «shooting brake» z elegantnimi linijami predstavlja oblikovanje, usmerjeno v izboljšanje aerodinamike in povečanje učinkovitosti. Renault Embleme pogoni popolnoma električni pogonski sklop, ki ga napajata dve obliki energije, zasnovani tako, da zmanjšata ogljični odtis brez kompromisov glede vsestranskosti. Vključuje 40 kWh baterijo za vsakdanjo uporabo in gorivno celico na vodik za daljše poti.
Embleme, ki meri 4,80 metra v dolžino, potrjuje Renaultovo zavezanost nadaljnjim inovacijam v segmentu C in nadalje. Embleme bo razstavljen na Renaultovem razstavnem prostoru na Pariškem avtomobilskem salonu 2024. Kmalo bo Ampere podrobneje predstavil ta koncept in razkril tehnološke inovacije, ki omogočajo takšno raven dekarbonizacije.
Revolucionarni pristop k dekarbonizaciji
Dekarbonizacija mobilnosti je ključni cilj v boju proti podnebnim spremembam. Za avtomobilsko podjetje, kot je Renault Group, to vključuje soočanje z več izzivi, povezanimi z industrijo, energijo, tehnologijo, dobavo, hitrostjo itd. Da bi dosegel neto ničelne emisije ogljika do leta 2040 v Evropi in do leta 2050 po svetu, v skladu s svojimi cilji, mora podjetje revolucionirati način, kako oblikuje in gradi svoja vozila.
Ta pristop je demonstriran z Renault Embleme, ki ga znamka razstavlja na svojem razstavnem prostoru na Pariškem avtomobilskem salonu od 14. do 20. Oktobra 2024. Ta vizija družinskega vozila je laboratorij, ki prikazuje inovacije, ki so jih razvili Renault, Ampere in njihovi partnerji za izpolnitev teh zahtev.
Glavni izziv tega mejnika leži v tem, kako maksimalno je bila dekarbonizacija izvedena čez celoten življenjski cikel vozila, od zibelke do groba. Po konceptu Scenic Vision H2-Tech iz leta 2022, Renault Embleme nadaljuje ta pristop še korak dlje, saj zmanjšuje emisije toplogrednih plinov (CO2 eq.) za 90% v primerjavi z enakovrednim vozilom, ki je zgrajeno danes; da proizvede samo 5-ton CO2 eq. od zibelke do groba (glej metodološki razdelek na koncu sporočila za javnost).
Da bi to dosegli, je projekt raziskal množico inteligentnih, verodostojnih in izvedljivih kombinacij: reciklirani materiali z nizkim ogljičnim odtisom, naravni materiali, proizvodni postopki, ki temeljijo izključno na obnovljivi energiji, splošna implementacija ponovno uporabljenih delov in krožnosti itd. Enako velja za tehnične izbire, vključno z pogonskim sklopom.
Učinkovitost v središču novega oblikovalskega jezika znamke Renault
Renault Embleme simbolizira nov celostni pristop k oblikovanju vozil. Njegova zunanja oblika združuje športnost, eleganco in čustvenost s senzualnimi oblikami in grafičnimi, tehničnimi linijami, kar ustvarja izjemno zaželen objekt. Oblikovanje je prav tako rezultat natančne optimizacije aerodinamike, zasnovane za učinkovitost preko bolj trajnostnega pristopa, brez kompromisov glede estetike. Na primer, pri Renault Embleme so zunanja ogledala zamenjana z dvema kamerama, integriranima v blatnike, brisalci so skriti pod pokrovom motorja in ročaji na dotik so vgrajeni v karoserijo. Dva zračna kanala na pokrovu motorja in dva izpušna ventila na sprednjem odbijaču usmerjata zračni tok proti vetrobranskemu steklu in zadnjemu delu koles. Kolesa imajo popolne diske, ki pomagajo usmerjati zračni tok ob straneh vozila. Spodnji del vozila, ki črpa navdih iz Formule 1, je dopolnjen z aktivnim difuzorjem, ki se spušča in nagiba nazaj, da uravnovesi zračni tok in zmanjša aerodinamični upor.
Oblikovanje je bilo detajlno izpiljeno z uporabo tehnologije digitalnega dvojčka in najnaprednejše digitalne simulacijske opreme, ki jo je prispevala ekipa BWT Alpine F1, kot del uspešnega sodelovanja podjetij Renault in Ampère. S kombiniranjem svojih strokovnih znanj so dosegli optimizacijo tako pasivne kot aktivne aerodinamike za najboljšo možno penetracijo zraka. Renault Embleme se ponaša z izjemno ugodnim količnikom zračnega upora (Cx), ki znaša 0,25.
Eleganca družinskega vozila brez kompromisov pri učinkovitosti
Renault Embleme odlikujejo močne krivulje in stil shooting brake, ki jih poudarja dikroični učinek zelene karoserije, zaradi česar barva izgleda drugače glede na kot gledanja. Vozilo je elegantna kombinacija karavana s široko medosno razdaljo 2,90 metra in kupeja z zmerno višino 1,52 metra ter tekočo strešno linijo.
Vozilo je dolgo 4,80 metra, kar ga naredi idealnega za udobna družinska potovanja s potniki in prtljago. Prav tako simbolizira ponovno potrjeno ambicijo znamke Renault, da nadaljuje z inovacijami v segmentu C in višje, v skladu s svojo strategijo, ki temelji na vrednotah. Raziskovanje novih poti v oblikovanju, navdihnjenih z ikoničnim logotipom znamke Renault, je svetlobni podpis zasnovan tako, da je hkrati visokotehnološki in enostavno prepoznaven.
Teža vozila, ki je delno povezana z njegovo velikostjo, vpliva na njegove emisije CO2 eq. na več ravneh: pri pridobivanju materialov, med proizvodnjo in transportom, med uporabo (vpliv na porabo energije) in ko je vozilo reciklirano. Kot del njihovega pristopa k ekološkemu oblikovanju so oblikovalci in inženirji odstranili vsak nepotreben kilogram, z namenom doseči težo 1.750 kg, vključno z baterijami. Renault Embleme tako tehta manj kot večina hibridnih SUV-jev ali električnih vozil primerljive velikosti.
Pogonski sklop, ki združuje vsestranskost in nizkoogljično zmogljivost
Renault Embleme se ponaša z dvojnim energetskim električnim pogonskim sklopom, ki deluje na dva načina: s standardno polnilno baterijo, ki je primerna za vsakdanjo uporabo, in z vodikovo gorivno celico za daljše razdalje. Vozilo je zgrajeno na platformi AmpR Medium, kjer arhitektura pogona na zadnja kolesa združuje ključne komponente pogonskega sklopa, kot so električni motor, baterija, gorivna celica in vodikov rezervoar, pri čemer zagotavlja nizko težišče in optimalno razporeditev teže, kar omogoča izboljšano zmogljivost in učinkovitost.
160 kW elektromotor Embleme, ne vsebuje redkih zemelj. Za napajanje uporablja kompaktno NMC baterijo (40 kWh), ki je lahka, cenovno ugodna, manj obsežna in bolj okolju prijazna kot baterije, ki se uporabljajo v družinskih električnih vozilih z dolgim dosegom. Z dosegom več sto kilometrov je ta baterija več kot zadostna za vsakodnevne potrebe. Za daljše poti pa skrbi 30 kW PEMFC gorivna celica, ki deluje na vodik z nizkimi emisijami iz 2,8 kg rezervoarja, zagotavlja pa potrebno moč z največjo učinkovitostjo približno 60%.
Ta konfiguracija maksimizira vsestranskost tega tipa vozila, ki lahko prevozi razdaljo do 1.000 km tako hitro kot vozilo z ICE motorjem: brez polnjenja, z le dvema postankoma za polnjenje vodika – manj kot pet minut vsakič – za doseg 350 km. Na tipični poti med Parizom in Marseillom 75% električne energije, ki jo porabi vozilo, proizvede gorivna celica, brez drugih emisij razen vode.
Uvedba novih metod dela
Zaradi ambicioznih ciljev dekarbonizacije je konceptno vozilo Embleme narekovalo uvedbo novih delovnih metod. V projekt je bilo vključenih več kot 20 partnerjev, vsi vrhunski strokovnjaki na svojih področjih, ki so skupaj z Renault in Ampere sodelovali pri razvoju. Vsak partner je prispeval svoje tehnološke inovacije ali strokovno znanje za zmanjšanje emisij CO2 eq. za 90% skozi celoten življenjski cikel vozila.
Ta horizontalni pristop k sodelovanju odpira vrata inovacijam in odpravlja ovire med skupino, njenimi blagovnimi znamkami, entitetami, partnerji in dobavitelji. Ta pristop je omogočil izkoriščanje tehnološke raznolikosti in kompleksnosti, kar je ključno za doseganje visokih ciljev dekarbonizacije. Konceptno vozilo Embleme tako še enkrat potrjuje vodilno vlogo Renault Group v inovacijah, ki spodbujajo razvoj v mobilnosti in avtomobilski industriji ter vključujejo celoten ekosistem v ta proces.
Metodologija, ki temelji na analizi življenjskega cikla vozila
Analiza življenjskega cikla (LCA) je znanstvena metoda za kvantificiranje okoljskih vplivov vozila od zibelke do groba. Upošteva izkopavanje materialov, proizvodnjo komponent, sestavo vozil, transport, uporabo, vzdrževanje in recikliranje. Gre za globalno standardizirano orodje z več kriteriji, ki ga uporablja Renault Group. Ena glavnih uporab te metode je izračun potenciala globalnega segrevanja, povezanega z emisijami toplogrednih plinov, merjenih v ekvivalentu co2 (CO2 eq.) Na prodano vozilo. Renault Group izračuna dejansko porabo svojih vozil na podlagi 200.000 prevoženih kilometrov. Renault group in ampere prav tako podpirata predlog francoske avtomobilske industrije za merjenje vplivov celotnega življenjskega cikla vozila.
Pri električnem Megane E-Tech znašajo skupne emisije na podlagi analize življenjskega cikla 24-ton CO2 eq., kar je praktično polovica emisij enakovrednega modela na fosilna goriva (49-ton CO2 eq. V primeru capturja z bencinskim motorjem). Z drugimi besedami, popolnoma električna mobilnost je v smislu emisij co2 eq. Bolj čista. Cilj projekta Embleme je doseči 5-ton CO2 eq. Od zibelke do groba, kar pomeni zmanjšanje za približno 90%!
VIR: Renault