Transport je bil v letu 2022 z 31-odstotnim deležem največji porabnik energije v EU, in sicer pred gospodinjstvi (27-odstotni delež) in industrijo (25-odstotni delež).

Avtor:

Brane Janjič

Avtor fotografij:

Freepik

Transport je bil v letu 2022 z 31-odstotnim deležem največji porabnik energije v EU, in sicer pred gospodinjstvi (27-odstotni delež) in industrijo (25-odstotni delež).

Pri transportu največji delež porabljene energije odpade na cestni promet ali natančneje kar 74 odstotkov oziroma 10.996 PJ. Ladijski promet predstavlja s porabljenimi 1.935 PJ 13-odstotni delež, sledita pa letalski promet z 1.700 PJ in 11-odstotnim deležem ter železniški promet s skromnimi 214 PJ oziroma le enoodstotnim deležem. Po podatkih evropskega statističnega urada je največji skok porabe energije v primerjavi z letom 2021 leta 2022 doživel letalski promet, kjer se je poraba povečala kar za 57 odstotkov in se približala pred pandemijskim ravnem. 

Zanimivi so tudi podatki o energetskih virih v transportu, pri čemer je daleč v ospredju dizelsko gorivo s kar 65-odstotnim deležem, sledijo pa mu bencin s 25-odstotnim deležem, obnovljivi viri in biogoriva s 6-odstotnim deležem, utekočinjeni naftni plin z dvema odstotkom, naravni plin z odstotkom ter električna energija z zgolj 0,3-odstotnim deležem. Čeprav je v večini evropskih držav med pogonskimi gorivi v ospredju dizelsko gorivo, pa med posameznimi državami obstajajo precejšnje razlike. Tako imata največji delež dizelskega goriva Latvija (80 odstotkov) in Litva (76 odstotkov), sledijo pa Irska, Avstrija in Španija, vsaka z 74-odstotnim deležem porabe dizelskega goriva v transportu. Na drugi strani pa so najmanjši delež dizelskega goriva v transportu zabeležili na Švedskem (45 odstotkov), na Cipru (46 odstotkov) in na Nizozemskem (48 odstotkov).

VIR: Naš Stik