V soboto, 25. februarja, smo s podelitvijo nagrad Gibanica 2023 in nagrade Ksenije Hribar v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana sklenili 11. izdajo Gibanice.NAGRADI GIBANICE 2023
V soboto, 25. februarja, smo s podelitvijo nagrad Gibanica 2023 in nagrade Ksenije Hribar v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana sklenili 11. izdajo Gibanice.NAGRADI GIBANICE 2023
→ najboljša predstava po izboru strokovne žirije
→ najboljša predstava po izboru občinstvaNAJBOLJŠA PREDSTAVA PO IZBORU STROKOVNE ŽIRIJE
Letos so kot žiranti predstave tekmovalnega programa 11. Gibanice (zvrstilo se je osem predstav) motrili: Roberto Casarotto (Italija), sodirektor mreže Aerowaves, ki se ponaša s svojo edinstveno vlogo povezovalca med koreografi, plesnimi programerji in plesnimi navdušenci po vsej Evropi; Dries Douibi (Belgija), umetniški sodirektor Kunstenfestivaldesartes, ki sodi med najuglednejše mednarodne festivale, posvečene sodobnemu gledališču, performansu in plesu; in Lea Loeb (Švica/Argentina), programska vodja festivala Zürcher Theater Spektakel, ustanovljenega 1980, ki je danes eden najpomembnejših evropskih festivalov sodobnih oblik uprizoritvenih umetnosti.
Nagrado strokovne žirije za najboljšo predstavo pa sta letos prvič prejeli dve uprizoritvi!
UTEMELJITEV
Kot žirija želimo predvsem poudariti, kako navdušeni smo bili nad kolektivnostjo in solidarnostjo, ki sta prisotni na tukajšnji plesni in performativni sceni. V veselje in čast nam je bilo spoznati umetnike in njihove prakse in bili smo presenečeni, ko smo videli, kako tesno povezana in medsebojno navdihujoča se je umetniška scena – dobesedno, v vseh sodelovanjih, v tem, da se isti glasbenik pojavlja v več predstavljenih projektov, pa tudi v bolj filozofskem smislu, na primer, kako sta pri ustvarjanju plesa in koreografije številnih predstav, ki smo jih videli, gonilni sili zvok in glasba.
Podeljevanje nagrada kot zunanja žirija je v takšnem kontekstu lahko negotovo, saj gre za umetniško tkivo, zato želimo predvsem počastiti umetniško sceno kot tako. Zato namenimo aplavz za vse umetnike, ki so v preteklih dneh predstavili svoja dela, pa tudi za organizacijo in vse ljudi, ki delujejo na tem prekarnem področju.
Naša dolžnost je, da podelimo nagrado, in ker smo odgovorna žirija, smo svojo dolžnost tudi izpolnili. Prvič ne bomo podelili nagrade enemu, temveč dvema projektoma. Ne v kakšen poseben namen, temveč zato, ker to najbolje odraža razprave žirije in obenem izraža priznanje raznolikosti umetniških glasov na današnji slovenski plesni in uprizoritveni sceni.
Nagrado prejmeta
Irena Z. Tomažin, Jule Flierl: U.F.O.: POKLON KATALINI LADIK
Produkcija: Zavod Sploh
Koproducenti in partnerji: SOPHIENSÆLE (Berlin), Charleroi Danse Center chorégraphique de Wallonie-Bruxelles (Bruselj), PACT Zollverein (Essen)
VEČ O PREDSTAVI
Po mnenju žirije je predstava U.F.O. Jule Flierl in Irene Tomazin izjemna na več ravneh: zaradi politične razsežnosti in moči glasu, fizičnosti ter in filozofskih razmišljanj o glasu, telesu in prostoru, pa tudi zaradi raziskovanja zgodovine. Navdušila sta nas natančna dramaturgija in ritem dela.
in
Beno Novak, Elvis Homan, Boštjan Simon: VSTAJENJE 2.0
Produkcija: Pekinpah
Koprodukcija: Qulenium
VEČ O PREDSTAVI
Fizična in akustična telesa predstave ustvarjajo prostor za domišljijo in čutne povezave ter častijo gibanje, ritme in posebno sodelovanje med tremi performerji.Občinstvo pa je za najboljšo predstavo izglasovalo
Mala Kline: VENERA: MED UJETOSTJO IN LETENJEM
Produkcija: ELIAS 2069, Mercedes Klein
Koprodukcija: Kulturni center Španski borci / EN-KNAP, Kino Šiška, Nomad Dance Academy Slovenia
VEČ O PREDSTAVI
NAGRADA KSENIJE HRIBAROd leta 2012 naprej Društvo za sodobni ples Slovenije podeljuje nagrado Ksenije Hribar za izjemne dosežke na področju sodobnega plesa. Nagrada je namenjena ustvarjalcem na področju sodobnega plesa v Sloveniji, ki s svojo vrhunskostjo in inovativnostjo pomembno prispevajo h kakovosti in razvoju sodobnega plesa pri nas. Namen nagrade je spodbujati celostni razvoj področja sodobnega plesa (nagrada se podeljuje plesalcem, koreografom, plesnim pedagogom, kritikom, producentom, oblikovalcem svetlobe in oblikovalcem zvoka na področju sodobnega plesa), motivirati talentirane mlade ustvarjalce kot tudi nagraditi dolgoletno življenjsko delo posameznikov, ki so s svojo umetniško, pedagoško oziroma teoretsko dejavnostjo zaznamovali naš prostor. Prve nagrade so bile podeljene februarja 2013.
UTEMELJITVE NAGRAD KSENIJE HRIBAR 2023
Članice strokovne žirije: Dragana Alfirević, Teja Reba, Nataša ŽivkovićLetošnji izbor nagrajenk in nagrajencev je poklon kolegicam in kolegom, ki že desetletja utirajo pot sodobnemu plesu, ter vzpodbuda najmlajšim in najdrznejšim med nami. Je tudi povabilo, da se uzremo v vseh naših razlikah, brez poskusa nevtralizacije in homogenizacije pristopov, nagnjenj in načinov dela. Naš izbor afirmira plesalke, plesalce kot avtorje, premišljuje vezi med ljubiteljskim in profesionalnim, se zaveda večnega lovljenja ravnotežja delujočih na našem področju, to je delovanja v različnih vlogah, ter izpostavlja pomembnost (so)delovanja onkraj nacionalnih meja, da ne bi zdrsnili v omejenost lastne provincializacije. Naj bo praznovanje nagrajenk in nagrajencev tudi priložnost, da se zahvalimo prav vsem, ki delujete in vztrajate na tem področju. Naša želja je, da afirmiramo posameznice, projekte in pojave, ki delujejo povezovalno in razvojno, in tiste, ki plesu zagotavljajo konstruktiven pogled v lastno preteklost in s tem njegov obstoj v prihodnosti – zato, da ne bi bivali zgolj v nenehnem zdajšnjem trenutku in njegovem preživitvenem modusu, temveč da bi skupaj ustvarili pogoje za lastno trajanje in kontinuiteto.Upamo, da bo naš izbor razkril pester in neprecenljiv spekter pristopov, metodologij in praks in nas vse skupaj povabil na nadaljnja potovanja po meandrih vidnih in manj vidnih delov naše skupne, žilave in navdihujoče umetniške scene.
NAGRAJENCI KSENIJE HRIBAR 2023
Nagrada za življenjsko delo
Iztok Kovač
Plesalec, koreograf, pedagog in umetniški vodja Iztok Kovač ni zgolj vrhunski ustvarjalec, katerega opus se razteza skozi več desetletij, temveč dobesedno pogonska sila slovenskega sodobnega plesa, ki mu je s svojo vztrajnostjo in vizijo uspelo utreti pot na evropsko tržišče in obenem spremeniti način razmišljanja o zasebni instituciji na področju umetnosti. Nagrada za koreografski opus
Magdalena Reiter
Delo Magdalene Reiter nas vedno znova usmerja na tisto nikoli prav zares ulovljivo identiteto plesa, na njegovo uhajanje ubesedovanju, na njegovo nenehno nastajanje in spreminjanje pa tudi na njegovo nadnacionalnost – plesa onkraj besede, torej tudi onkraj jezika kot temelja neke morebitne narodne identitete.
Nagrada za plesni opus
Matej Kejžar
V njegovem telesu in plesu se zrcalijo znanje in izkušnje, ki jih je pridobil v svoji dolgi plesni karieri, nenazadnje pa – in predvsem – neusahljivi gon po plesu in užitek v njem, zato ta nagrada logično presega časovno obdobje zadnjih dveh let.
Nagrada za perspektivnega umetnika na področju sodobnega plesa
Beno Novak
Poleg močne tehnične podkovanosti, ki pri njegovem plesu nikoli ni sama sebi namen, njegovo delo zaznamuje kinetično-estetsko raziskovanje, kar mu omogoča tako vstopanje v kolektivne procese kot razvijanje lastnega, natančnega in navdihujočega koreografskega jezika.Nagrada za perspektivno umetnico na področju sodobnega plesa
Petja Golec Horvat
Pri Golec Horvat je izjemno to, da kljub svojim rosnim letom razmišlja izrazito konceptualno in kompleksno, njena plesna izraznost pa nosi v sebi močan naboj – tako energetski kot pomenski.
Nagrada za celostno vizualno podobo predstave Sad Sam Matthäus (scenografija, kostumografija in oblikovanje svetlobe)
Mauricio Ferlin, Matija Ferlin, Saša Fistrić
Predstava Sad Sam Matthäus v režiji, koreografiji in izvedbi Matije Ferlina je nedvomno presežek v smislu celostne umetnine – Gesamtkunstwerk – kakršnega ne vidimo pogosto v polju sodobnega plesa. Predstava deluje vrhunsko na domala vseh ravneh – od idejne, dramaturške in izvedbene pa vse do estetsko-vizualne.
Nagrada za producentsko, kuratorsko in zagovorniško delo
Nina Meško
Z neizmernim veseljem namenjamo Nini Meško nagrado za produkcijsko, kuratorsko in zagovorniško delo na področju sodobnega plesa: tri priznanja, združena v eno nagrado. Zavezanost plesni umetnosti, kot jo Nina Meško razume v okviru svojega dela na JSKD zadnjih petnajst let, namreč temelji na vseh treh dejavnostih. S svojo nadarjenostjo, velikodušnostjo in strokovnostjo kontinuirano krepi pozicijo sodobnega plesa v Sloveniji in mu zagotavlja tudi prihodnost.
Nagrada za plesno kritiko
Maša Radi Buh
Maša Radi Buh se z refleksijo umetniških del ukvarja na različne načine in v različnih vlogah, kot publicistka, urednica, dramaturginja. Z lahkoto tudi prehaja med uprizoritvenimi zvrstmi, ki jih kritiško obravnava, ter išče potencialnosti in možnosti za razvoj, s čimer vpliva na ontološko pozicijo kritike same.Nagrada za pedagoško delo
Irena Tomažin
V svojem delu, ki sega od avtorskih predstav do eksperimentalne improvizirane glasbe, raziskuje povezave med glasom, gesto, telesom, prostorom in zvočnostjo. Izjemno močno in enakovredno področje Irene Tomažin je tudi njeno pedagoško delo, ki je hkrati svojstven ustvarjalni proces.
Nagrada za izviren pristop in prakso na področju sodobnega plesa
Gregor Kamnikar / Diskolektiv
Raziskovalec fizične inteligence, igrivosti, odnosov – Gregorjevega delovanja zaradi njegovega radikalno raziskovalnega modusa v nobenem pogledu ni lahko kategorizirati. Gregor pleše, ko misli ples, in to počne v mnoštvu simultanosti: preizprašuje kolektivnost, ustvarja klovnovske in kvir karakterje, koreografira baletni ansambel, razvija dolgoletne procese ali hipne duete, kot da bi z nenehno akumulacijo ali akceleracijo hotel ostati ves čas v kontaktu z vsem.
Nagrada za izjemen prispevek na področju uprizoritvenih umetnosti
Bojan Jablanovec / Via Negativa
Leta 2002 je Jablanovec ustanovil društvo Via Negativa. In prav ta izstop iz institucije, iz repertoarnega produkcijskega modela, in s tem tudi zanikanje hierarhično pogojene pozicije režiserja je ena od bistvenih postavk Vie Negative. Režiser je skupaj z igralci, plesalkami in performerji kot soavtorji zarezal v ustaljene načine delovanja v gledališču, hkrati pa svoje ideje usmeril v razvoj kreativnih potencialov in procesov, ki so zaznamovali slovensko in mednarodno uprizoritveno sceno.
Utemeljitve nagrad Ksenije Hribar 2023
Zgoraj od leve proti desni: Beno Novak, Matej Kejžar, Bojan Jablanovec, Iztok Kovač, Jule Flierl, Irena Tomažin, Magdalena Reiter
Spodaj od leve proti desni: Petja Golec Horvat, Maša Radi Buh, Nina Meško
Foto: Nada Žgank
Poleg nagrad pa je letošnja Gibanica prinesla:
→ polne dvorane, nekatere tudi razprodane
→ številčno karavano tujih gostov, zaradi katerih se predstavam tekmovalnega programa obetajo poti preko domačih meja
→ odzive medijev, ki tako pomagajo sodobni ples osvetljevati kot pomembno umetniško panogo in razbijati mit o zagonetnosti … a nekateri še vedno molčijo
→ srčnost in podporo partnerjev in koproducentov, zaradi katerih je, navkljub finančni podhranjenosti, Gibanica še posebej žarela, ter vseh, ki omogočajo, da se Gibanica lažje »giba«.
Se vidimo na naslednji 12. Gibanici.
VIR: PR Gibanica
→ najboljša predstava po izboru strokovne žirije
→ najboljša predstava po izboru občinstvaNAJBOLJŠA PREDSTAVA PO IZBORU STROKOVNE ŽIRIJE
Letos so kot žiranti predstave tekmovalnega programa 11. Gibanice (zvrstilo se je osem predstav) motrili: Roberto Casarotto (Italija), sodirektor mreže Aerowaves, ki se ponaša s svojo edinstveno vlogo povezovalca med koreografi, plesnimi programerji in plesnimi navdušenci po vsej Evropi; Dries Douibi (Belgija), umetniški sodirektor Kunstenfestivaldesartes, ki sodi med najuglednejše mednarodne festivale, posvečene sodobnemu gledališču, performansu in plesu; in Lea Loeb (Švica/Argentina), programska vodja festivala Zürcher Theater Spektakel, ustanovljenega 1980, ki je danes eden najpomembnejših evropskih festivalov sodobnih oblik uprizoritvenih umetnosti.
Nagrado strokovne žirije za najboljšo predstavo pa sta letos prvič prejeli dve uprizoritvi!
UTEMELJITEV
Kot žirija želimo predvsem poudariti, kako navdušeni smo bili nad kolektivnostjo in solidarnostjo, ki sta prisotni na tukajšnji plesni in performativni sceni. V veselje in čast nam je bilo spoznati umetnike in njihove prakse in bili smo presenečeni, ko smo videli, kako tesno povezana in medsebojno navdihujoča se je umetniška scena – dobesedno, v vseh sodelovanjih, v tem, da se isti glasbenik pojavlja v več predstavljenih projektov, pa tudi v bolj filozofskem smislu, na primer, kako sta pri ustvarjanju plesa in koreografije številnih predstav, ki smo jih videli, gonilni sili zvok in glasba.
Podeljevanje nagrada kot zunanja žirija je v takšnem kontekstu lahko negotovo, saj gre za umetniško tkivo, zato želimo predvsem počastiti umetniško sceno kot tako. Zato namenimo aplavz za vse umetnike, ki so v preteklih dneh predstavili svoja dela, pa tudi za organizacijo in vse ljudi, ki delujejo na tem prekarnem področju.
Naša dolžnost je, da podelimo nagrado, in ker smo odgovorna žirija, smo svojo dolžnost tudi izpolnili. Prvič ne bomo podelili nagrade enemu, temveč dvema projektoma. Ne v kakšen poseben namen, temveč zato, ker to najbolje odraža razprave žirije in obenem izraža priznanje raznolikosti umetniških glasov na današnji slovenski plesni in uprizoritveni sceni.
Nagrado prejmeta
Irena Z. Tomažin, Jule Flierl: U.F.O.: POKLON KATALINI LADIK
Produkcija: Zavod Sploh
Koproducenti in partnerji: SOPHIENSÆLE (Berlin), Charleroi Danse Center chorégraphique de Wallonie-Bruxelles (Bruselj), PACT Zollverein (Essen)
VEČ O PREDSTAVI
Po mnenju žirije je predstava U.F.O. Jule Flierl in Irene Tomazin izjemna na več ravneh: zaradi politične razsežnosti in moči glasu, fizičnosti ter in filozofskih razmišljanj o glasu, telesu in prostoru, pa tudi zaradi raziskovanja zgodovine. Navdušila sta nas natančna dramaturgija in ritem dela.
in
Beno Novak, Elvis Homan, Boštjan Simon: VSTAJENJE 2.0
Produkcija: Pekinpah
Koprodukcija: Qulenium
VEČ O PREDSTAVI
Fizična in akustična telesa predstave ustvarjajo prostor za domišljijo in čutne povezave ter častijo gibanje, ritme in posebno sodelovanje med tremi performerji.Občinstvo pa je za najboljšo predstavo izglasovalo
Mala Kline: VENERA: MED UJETOSTJO IN LETENJEM
Produkcija: ELIAS 2069, Mercedes Klein
Koprodukcija: Kulturni center Španski borci / EN-KNAP, Kino Šiška, Nomad Dance Academy Slovenia
VEČ O PREDSTAVI
NAGRADA KSENIJE HRIBAROd leta 2012 naprej Društvo za sodobni ples Slovenije podeljuje nagrado Ksenije Hribar za izjemne dosežke na področju sodobnega plesa. Nagrada je namenjena ustvarjalcem na področju sodobnega plesa v Sloveniji, ki s svojo vrhunskostjo in inovativnostjo pomembno prispevajo h kakovosti in razvoju sodobnega plesa pri nas. Namen nagrade je spodbujati celostni razvoj področja sodobnega plesa (nagrada se podeljuje plesalcem, koreografom, plesnim pedagogom, kritikom, producentom, oblikovalcem svetlobe in oblikovalcem zvoka na področju sodobnega plesa), motivirati talentirane mlade ustvarjalce kot tudi nagraditi dolgoletno življenjsko delo posameznikov, ki so s svojo umetniško, pedagoško oziroma teoretsko dejavnostjo zaznamovali naš prostor. Prve nagrade so bile podeljene februarja 2013.
UTEMELJITVE NAGRAD KSENIJE HRIBAR 2023
Članice strokovne žirije: Dragana Alfirević, Teja Reba, Nataša ŽivkovićLetošnji izbor nagrajenk in nagrajencev je poklon kolegicam in kolegom, ki že desetletja utirajo pot sodobnemu plesu, ter vzpodbuda najmlajšim in najdrznejšim med nami. Je tudi povabilo, da se uzremo v vseh naših razlikah, brez poskusa nevtralizacije in homogenizacije pristopov, nagnjenj in načinov dela. Naš izbor afirmira plesalke, plesalce kot avtorje, premišljuje vezi med ljubiteljskim in profesionalnim, se zaveda večnega lovljenja ravnotežja delujočih na našem področju, to je delovanja v različnih vlogah, ter izpostavlja pomembnost (so)delovanja onkraj nacionalnih meja, da ne bi zdrsnili v omejenost lastne provincializacije. Naj bo praznovanje nagrajenk in nagrajencev tudi priložnost, da se zahvalimo prav vsem, ki delujete in vztrajate na tem področju. Naša želja je, da afirmiramo posameznice, projekte in pojave, ki delujejo povezovalno in razvojno, in tiste, ki plesu zagotavljajo konstruktiven pogled v lastno preteklost in s tem njegov obstoj v prihodnosti – zato, da ne bi bivali zgolj v nenehnem zdajšnjem trenutku in njegovem preživitvenem modusu, temveč da bi skupaj ustvarili pogoje za lastno trajanje in kontinuiteto.Upamo, da bo naš izbor razkril pester in neprecenljiv spekter pristopov, metodologij in praks in nas vse skupaj povabil na nadaljnja potovanja po meandrih vidnih in manj vidnih delov naše skupne, žilave in navdihujoče umetniške scene.
NAGRAJENCI KSENIJE HRIBAR 2023
Nagrada za življenjsko delo
Iztok Kovač
Plesalec, koreograf, pedagog in umetniški vodja Iztok Kovač ni zgolj vrhunski ustvarjalec, katerega opus se razteza skozi več desetletij, temveč dobesedno pogonska sila slovenskega sodobnega plesa, ki mu je s svojo vztrajnostjo in vizijo uspelo utreti pot na evropsko tržišče in obenem spremeniti način razmišljanja o zasebni instituciji na področju umetnosti. Nagrada za koreografski opus
Magdalena Reiter
Delo Magdalene Reiter nas vedno znova usmerja na tisto nikoli prav zares ulovljivo identiteto plesa, na njegovo uhajanje ubesedovanju, na njegovo nenehno nastajanje in spreminjanje pa tudi na njegovo nadnacionalnost – plesa onkraj besede, torej tudi onkraj jezika kot temelja neke morebitne narodne identitete.
Nagrada za plesni opus
Matej Kejžar
V njegovem telesu in plesu se zrcalijo znanje in izkušnje, ki jih je pridobil v svoji dolgi plesni karieri, nenazadnje pa – in predvsem – neusahljivi gon po plesu in užitek v njem, zato ta nagrada logično presega časovno obdobje zadnjih dveh let.
Nagrada za perspektivnega umetnika na področju sodobnega plesa
Beno Novak
Poleg močne tehnične podkovanosti, ki pri njegovem plesu nikoli ni sama sebi namen, njegovo delo zaznamuje kinetično-estetsko raziskovanje, kar mu omogoča tako vstopanje v kolektivne procese kot razvijanje lastnega, natančnega in navdihujočega koreografskega jezika.Nagrada za perspektivno umetnico na področju sodobnega plesa
Petja Golec Horvat
Pri Golec Horvat je izjemno to, da kljub svojim rosnim letom razmišlja izrazito konceptualno in kompleksno, njena plesna izraznost pa nosi v sebi močan naboj – tako energetski kot pomenski.
Nagrada za celostno vizualno podobo predstave Sad Sam Matthäus (scenografija, kostumografija in oblikovanje svetlobe)
Mauricio Ferlin, Matija Ferlin, Saša Fistrić
Predstava Sad Sam Matthäus v režiji, koreografiji in izvedbi Matije Ferlina je nedvomno presežek v smislu celostne umetnine – Gesamtkunstwerk – kakršnega ne vidimo pogosto v polju sodobnega plesa. Predstava deluje vrhunsko na domala vseh ravneh – od idejne, dramaturške in izvedbene pa vse do estetsko-vizualne.
Nagrada za producentsko, kuratorsko in zagovorniško delo
Nina Meško
Z neizmernim veseljem namenjamo Nini Meško nagrado za produkcijsko, kuratorsko in zagovorniško delo na področju sodobnega plesa: tri priznanja, združena v eno nagrado. Zavezanost plesni umetnosti, kot jo Nina Meško razume v okviru svojega dela na JSKD zadnjih petnajst let, namreč temelji na vseh treh dejavnostih. S svojo nadarjenostjo, velikodušnostjo in strokovnostjo kontinuirano krepi pozicijo sodobnega plesa v Sloveniji in mu zagotavlja tudi prihodnost.
Nagrada za plesno kritiko
Maša Radi Buh
Maša Radi Buh se z refleksijo umetniških del ukvarja na različne načine in v različnih vlogah, kot publicistka, urednica, dramaturginja. Z lahkoto tudi prehaja med uprizoritvenimi zvrstmi, ki jih kritiško obravnava, ter išče potencialnosti in možnosti za razvoj, s čimer vpliva na ontološko pozicijo kritike same.Nagrada za pedagoško delo
Irena Tomažin
V svojem delu, ki sega od avtorskih predstav do eksperimentalne improvizirane glasbe, raziskuje povezave med glasom, gesto, telesom, prostorom in zvočnostjo. Izjemno močno in enakovredno področje Irene Tomažin je tudi njeno pedagoško delo, ki je hkrati svojstven ustvarjalni proces.
Nagrada za izviren pristop in prakso na področju sodobnega plesa
Gregor Kamnikar / Diskolektiv
Raziskovalec fizične inteligence, igrivosti, odnosov – Gregorjevega delovanja zaradi njegovega radikalno raziskovalnega modusa v nobenem pogledu ni lahko kategorizirati. Gregor pleše, ko misli ples, in to počne v mnoštvu simultanosti: preizprašuje kolektivnost, ustvarja klovnovske in kvir karakterje, koreografira baletni ansambel, razvija dolgoletne procese ali hipne duete, kot da bi z nenehno akumulacijo ali akceleracijo hotel ostati ves čas v kontaktu z vsem.
Nagrada za izjemen prispevek na področju uprizoritvenih umetnosti
Bojan Jablanovec / Via Negativa
Leta 2002 je Jablanovec ustanovil društvo Via Negativa. In prav ta izstop iz institucije, iz repertoarnega produkcijskega modela, in s tem tudi zanikanje hierarhično pogojene pozicije režiserja je ena od bistvenih postavk Vie Negative. Režiser je skupaj z igralci, plesalkami in performerji kot soavtorji zarezal v ustaljene načine delovanja v gledališču, hkrati pa svoje ideje usmeril v razvoj kreativnih potencialov in procesov, ki so zaznamovali slovensko in mednarodno uprizoritveno sceno.
Utemeljitve nagrad Ksenije Hribar 2023
Zgoraj od leve proti desni: Beno Novak, Matej Kejžar, Bojan Jablanovec, Iztok Kovač, Jule Flierl, Irena Tomažin, Magdalena Reiter
Spodaj od leve proti desni: Petja Golec Horvat, Maša Radi Buh, Nina Meško
Foto: Nada Žgank
Poleg nagrad pa je letošnja Gibanica prinesla:
→ polne dvorane, nekatere tudi razprodane
→ številčno karavano tujih gostov, zaradi katerih se predstavam tekmovalnega programa obetajo poti preko domačih meja
→ odzive medijev, ki tako pomagajo sodobni ples osvetljevati kot pomembno umetniško panogo in razbijati mit o zagonetnosti … a nekateri še vedno molčijo
→ srčnost in podporo partnerjev in koproducentov, zaradi katerih je, navkljub finančni podhranjenosti, Gibanica še posebej žarela, ter vseh, ki omogočajo, da se Gibanica lažje »giba«.
Se vidimo na naslednji 12. Gibanici.
VIR: PR Gibanica